SkogsKajsa och Nemi (född mars -07)

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Veronica » lör apr 26, 2008 11:54

Vad roligt att det har lossnat för er :-)
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Inläggav SkogsKajsa » tis apr 29, 2008 21:12

Vår dag:

Vaknade vid 07.30, busade lite och gick ner för morronkiss.
Var ute på förmiddan och kom in igen vid 10.30, inget kiss på pottan.
Efter lek och fika kom det kiss och bajs i pottan vid 11.30.
Sen åkte vi till verkstan med vår bil och gick sen en halvtimmespromenad och gick sen på IKEA där vi åt lunch och sen traskade runt tills vi kunde hämta bilen. Inget kiss under hela tiden trots att jag erbjöd flera gånger.
16.30 ungefär var vi hemma igen och då ville Nemi äntligen kissa igen.
Sista kisset plus bajs kom innan läggdags vid 18.30.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav SkogsKajsa » tor maj 29, 2008 22:09

Nemi är magsjuk och har blöja! Det känns jättetrist men ännu tristare för henne att behöva bajsa ner sig och bli sanerad mitt i allt elände.
Hon har varit "lös i bôssen" (som min pappa utrycker det) ett par dagar och inte haft nån koll på bajjet alls så Jonas (som är hemma med barnen nu) satte på henne blöja efter ett par större olyckor.
Inatt både spydde och bajsade hon ordentligt och sen dess har hon bara kissat två gånger och bajjat en gång! Vi häller i henne så mycket vatten vi kan och hon har dessutom druckit både festis och nyponsoppa under dagen men ändå har hon bara kissat två gånger sen kalaset på natten vid 02-tiden, nu är klockan strax efter 23. Inge roligt!
:ill:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Bollen » fre maj 30, 2008 06:29

Blä!
Hoppas hon blir frisk fort!
Användarvisningsbild
Bollen
70 - Pissmyra

Inläggav Jenny » fre maj 30, 2008 07:46

Stackarn. :-(
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav SkogsKajsa » lör aug 02, 2008 08:08

Oj här var det längesen jag skrev! Snart är det dags att börja hos dagmamman för mina små troll och det ska bli intressant att se hurdan hon är, har inte ens pratat med henne än eftersom det blevmitt i semestertider och allt! :-S

Nemi har haft bra och dåliga perioder under sommarn och hon har tyvärr inte lärst sig säga till med ord än. En dag kom hon till mej med blöt bakkant på klänningen men inga pölar hittades, senare hittade jag istället pottan full med kiss! :-D

Hon hade en period när hon bajsade ner sej nästan en gång om dan, vet inte vad det berodde på men det gick över och nu händer det i stort sett aldrig. Kissa ner sej har hon däremot börjat göra, perfekt att starta en sån period lagom till dagmammestart. Fast hela igår var hon faktiskt torr så när som på en olycka när mormor passade henne på förmiddan.

Igår var hon lustig, vi var på Bergvik köpcentrum och hon ville INTE kissa på toa utan potta eller ring. Tillslut blev jag så orolig för att hon skulle kissa ner sej på grund av detta så jag höll henne över hanfatat och mutade :hide: henne med att hon skulle få choklad om hon kissade (hon är tokig i högprocentig mörk choklad!) Då klämde ungen fram 5 droppar och ville inte mer!! Jag bad henne två gånger till och hon klämde fram 5 droppar till varje gång men sen var det stopp! Då gav jag upp och handlade klart innan vi gick ut till bilpottan där störtfloden kom!! :hmm: Knasunge!! :hellu:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav nallemaja » lör aug 02, 2008 08:51

Oj! :ops:
Jag har inte sett eran ec-dagbok förut... Vad kul att läsa! Vilken knasig unge som man får muta med choklad :Hahaa:
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Föregående

Återgå till EC-Berättelser