Apriltjejen

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav SkogsKajsa » lör nov 24, 2007 22:03

Aha, vilket bra knep! Det ska jag testa!
Ibland funkar det för oss att byta t.ex från lilla pottan på skötbordet till pottstolen eller kanske till toan, ett litet avbrott som gör att det släpper...men det funkar bara ibland B-)
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Päronet » sön jan 06, 2008 23:53

Oj, vad tiden går fort. Nu var det ett tag sen jag var på denna tråden och uppdaterade! Mitt luriga knep funkar fortfarande. Hon har ju inte kommit igång att krypa än så hon ligger ju på samma ställe. Kanske det blir kiss över hela golvet när hon börjar åla omkring när jag lägger ner henne för ett ögonblick. Vi pottar mkt på vardagsrumsgolvet, belvämare för mig om det tar en stund innan hon är klar. Hon bajsar oftast bara en gång om dagen numera, på morgonen eller fm. Ibland kan det komma en andra omgång på em/kv men det är inte så ofta. Bajshögen är desto större däremot :bajs:

Faktiskt kommer det allra mesta bajset i pottan, för ngr dagar sen kom det i blöjan men det är så sällan att jag kan hålla koll på det! Mkt kiss i blöjan men mkt i pottan också. Jag är helnöjd så här. Hon verkar fortfarande tycka det är ganska kul att sitta där. Ibland hasar hon omkring på golvet med pottan, hon kryper ju som sagt inte ännu så det är väl en upplevelse!

Dagens glödlampa; Det borde finnas en smiley som håller för näsan pga bajslukt, för illa luktar det ;-)
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » sön jan 06, 2008 23:57

SkogsKajsa skrev:Aha, vilket bra knep! Det ska jag testa!
Ibland funkar det för oss att byta t.ex från lilla pottan på skötbordet till pottstolen eller kanske till toan, ett litet avbrott som gör att det släpper...men det funkar bara ibland B-)

Har upptäckt att en halv minut ofta är för lång tid, då har kisset ofta redan kommit på golv eller skötbord. Har det inte kommit efter den tiden är hon inte nödig helt enkelt! Fast det är ett bra knep att ha i bakfickan.
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » sön jan 06, 2008 23:58

Päronet skrev:
SkogsKajsa skrev:Aha, vilket bra knep! Det ska jag testa!

Har upptäckt att en halv minut ofta är för lång tid, då har kisset ofta redan kommit på golv eller skötbord. Har det inte kommit efter den tiden är hon inte nödig helt enkelt! Fast det är ett bra knep att ha i bakfickan.

Fast det funkar inte här...Nemi kryper som en råtta över golven :lol:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Päronet » mån jan 07, 2008 09:30

Misstänker att det blir samma här när hon väl tar sig tid och lust att vilja krypa. Nu blir hon bara arg när jag försöker ha henne på magen för att "öva" krypteknik. :roll:
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » sön mar 16, 2008 21:37

:oooops:

Jättelänge sen sist! Nu ska jag snart åter till skolan och arbete. Gubben ska vara hemma minst sex månader och får ta över mycket av pottandet. Vendela verkar strunta i det här med krypandet. Nu ska hon bara gå med sin gåvagn eller hålla oss i händerna för att gå omkring i lägenheten. Hon kan ta sig fram på rumpan om hon vill, fast det vill hon inte så ofta. Jobbigt kanske. Det här med att trycka ifrån med tårna i golvet när hon ligger på mage har hon inte kopplat.

I vilket fall så är det en tid då pottandet ligger lågt. Senaste veckan vill hon sällan sitta ner alls och då inte heller på pottan. Jag håller henne över toan mest och det funkar. Blir ju inga långa stunder men det behövs inte. Vill hon kissa eller bajsa just då så kommer det ganska snabbt. Men hon kan lika gärna vänta fem minuter efter det att vi satt på blöjan. Det går tydligen lika bra. :purskis:

I förrgår natt var hon för första gången torr mellan midnatt och 07. I morse hade jag sovmorgon så jag vet inte hur det var med den saken. Blöjan kändes dock inte jättefull när jag klämde på den innan jag lämnade ifrån mig den lilla. Intressant och se om hon börjar bli lite mer torr över natten, amningen till trots.

Vi ska titta på ett hus i morgon och kanske lägga ett bud. Det vore inte fel att ha en trädgård till sommaren. Då kan hon springa omkring nakenfis utomhus och kissar hon så gör det ju inget. ;-)
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » ons mar 26, 2008 22:16

Nä, nåt hus blev det inte denna gången. Budgivningen rusade iväg med en halv miljon så det är bara att glömma. :-S Fast annars var det ett mycket trevligt hus.

Med ec är det upponer. Pappa är ju hemma nu och så ligger hon ihårdträning. Ska bara gå omkring och blir bättre och bättre på att gå. Övar sig mkt på att böja sig ner och plocka upp saker från golvet.

Jag tror att hon är inne i en så intensiv fas att hela toagrejen bara är så himla sekundär för henne. Ibland går hon med på att vi håller henne över toa eller handfat och då kissar eller bajsar hon. Idag har hon dock mest börjat skrika bara vi närmar oss skötbordet
Vi får helt enkelt backa och inte göra mer än vad hon går med på. Så hoppas jag att det bara vänder en dag. Tålamod var det, ja.

Hon är ju trots allt så himla söt där hon tultar omkring med oss i hasorna. :love: Vi håller i tröjan eller i ena handen när hon går omkring. Såklart det är roligare att leka än att sitta på pottan.
Ska nog köpa en ny potta också. En sån där stor BB tron. Då kanske det blir roligare med potta igen.
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » ons apr 09, 2008 22:26

Ja, det är bara att konstatera. Nu får vi lägga ec på is för ett tag och hoppas på någon slags framtida revansch. Jag har ju skrivit lite tidigare om en svacka, fast nu verkar svackan vara permanent. Nån enstaka kiss eller bajs om dan är vad vi klarar av nuförtiden. Vi som fångat allt bajs och kanske hälften kiss förut! :cry:

Hon vill inte sitta på pottan och vill inte bli hållen över toa eller handfat. För övrigt är det ganska mycket viljedemonstrationer nuförtiden så detta är väl ett led i den utvecklingen.

Jag gör ett aktivt uppehåll, om man kan säga så, för det är ingen ide´att bråka om det. När hon lärt sig gå ordentligt (det är ju den stora grejen här hemma just nu) och hon vant sig vid att pappa är hemma och jag är på jobbet/skolan så ska jag försöka igen. Som ngn så snällt påpekat i min separata beklagans-tråd så vet hon ju vad det hela handlar om. När hon är redo så märker vi nog det. Jag ska nog ändå köpa en sån där stor potta sen när hon kan gå bättre. Ställa den åtkomligt så kanske hon liksom tar eget initiativ. Blir nyfiken i varje fall. Vi använder (använde) redan isatsen till BB stora potta som resepotta, så hon känner nog igen den.

Så får det bli. Uppdatering kommer.
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » lör jun 07, 2008 21:57

Denna veckan har vi haft tjejen ganska mycket nakenfis. Det har ju varit varmt så det räcker till. EC:andet har vi varit mycket blygsamma med eftersom hon inte alls har velat de senaste månaderna :cry: . Nu sista dagarna så har hon blivit lite ledsen när det kommit kiss och hon varit utan blöja. Hon verkar tycka det är jobbigt på ngt sätt.

Igår så hände ngt mycket intressant. Hon kom till mig när jag var inne på toa och skulle packa ner lite kläder till henne i väskan. Jag tyckte hon sa tiss eller nåt likanande. Jag var snabb och frågade om hon var kisse nödig och bad henne hämta pottan. Hon gick hon hämtade pottan och släpade omkring på den ett tag. Så satte jag mig på golvet med henne och fick henne att sätta sig på pottan (det har hon inte velat på evigheter). Vi läste lite bok som distraktion. Så reste hon sig själv från pottan och gick en sväng. Detta upprepades ngr gånger. Inget kiss kom men det kändes verkligen som om en polett kanske trillat ner hos henne.

Vi ska fortsätta med nakenfisandet, ta bort mattan i vardagsrummet och försöka spela på detta med att hon verkar tycka det är jobbigt med kiss utan blöja.

Nu känns det som kanske lagt en bra grund att stå på - även om hon vägrat den sista tide!!
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » ons aug 06, 2008 22:18

Nu är hon stor tjej. Fortfarande vill hon inte kissa eller bajsa när vi erbjuder. Hon bestämmer själv. Så nu för tiden är vi ingen ec-familj längre utan en helt vanlig blöjfamilj. Lite tar det emot emn det är ju bara att gilla läget. Pappa är fortfarande hemma med henne och han ligger lågt med tygblöjorna också. Sen kissar hon så mycket per gång att man måste vara noga med att kolla ofta om man använder tygisarna. Jag hade fortsatt med tygsar men nu är det han som är hemma och måste få göra som han vill. Vi byter ofta och har henne nakenfis så mycket vi kan. Det gillar hon. Väntar in hennes intresse. Vi forsätter att tala mycket om kiss och bajs och pottan och toan. Så får vi se helt enkelt. :heart:
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » fre okt 17, 2008 23:25

Ja, det här med ec ligger liksom nere här hemma. Jag är en ec:are i själen men i praktiken funkar det inte. Vi väntar in den normala potträningen.
Vendela har precis börjat på dagis och det händer väldigt mycket med språket nu. Hon tecknar också "mat" och pekar på rumpan när hon kissar eller bajsar. Både kiss och bajs heter mais, ibland säger hon bajs. Hon stannar upp och så tittar hon sig mellan benen eller pekar på rumpan. Vi har köpt en dyr fin BB pottstol. Hon sitter där ibland men inte för att kissa eller bajsa.
Det funkar bra, tycker jag. Hon är på väg att skapa sig kontroll över det hela. När hon är nakenfis kissar hon väldigt sällan numera. Förr hände det ju titt som tätt. Dels håller hon sig nog längre och sen tror jag hon föredrar att inte kissa eller bajsa utan blöjan på. Fast hon blir inte ledsen de gånger det händer, så jag spekulerar bara.

Ha det, allihopa!

:hello:
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Föregående

Återgå till EC-Berättelser