Emrik 0803

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Elin G » lör jun 07, 2008 09:13

Nej, Emrik är ingen ec-bebis :-( . Han kissar inte när man håller fram honom, slutar omedelbart utföra sina behov om man ändrar läge på honom och väntar tills man lagt tillbaka honom på skötbordet. Jag får bli en snabbytare istället. Byta direkt när han kissat och låta honom ligga naken och kissa bäst han vill. Jag trodde i min enfald att alla bebisar uppskattade ec. Jag hade fel.
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav Bollen » lör jun 07, 2008 09:29

Men det kanske bara är en fas? Om ni väntar ett tag och kör igång igen sen, kanske det kan funka?

Eller, tror du att det är kört för alltid? Jag tror att alla barn uppskattar EC, kanske bara inte på exakt det sättet vi vill. Vi vill ju gärna köra EC på ett sätt som passar vår vardag och att det ska vara praktiskt för oss, men det kanske inte alltid är exakt så bebisen vill ha det. :blahblah:
Användarvisningsbild
Bollen
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » lör jun 07, 2008 09:36

Elin G skrev:Nej, Emrik är ingen ec-bebis :-( . Han kissar inte när man håller fram honom, slutar omedelbart utföra sina behov om man ändrar läge på honom och väntar tills man lagt tillbaka honom på skötbordet. Jag får bli en snabbytare istället. Byta direkt när han kissat och låta honom ligga naken och kissa bäst han vill. Jag trodde i min enfald att alla bebisar uppskattade ec. Jag hade fel.

Så konstigt, man tycker ju att EC borde vara både självklart och skönt för bebisar. Men han kanske vänjer sig också framöver, om du tar det lugnt :-)
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Elin G » mån jul 07, 2008 18:51

Nu har vi börjat lite smått igen. Han kopplar inte alls ihop "handfatsställning" med kiss eller bajs, men man kan t ex sätta honom i knät på toan om han behöver bajsa och då går det (ibland). Jag har prickat två kissningar också senaste veckan :tumup:
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav Elin G » sön aug 24, 2008 15:07

En liten uppdatering. Bajset kommer nu nästan jämt i toan, han bajsar varannan-var tredje dag och jag brukar lyckas fånga upp signalerna och sätta oss på toan. Skönt, för det är de bajsiga blöjorna jag helst vill slippa.
Elin G
70 - Pissmyra

Föregående

Återgå till EC-Berättelser