Liva!

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Liva!

Inläggav mejamy » fre maj 16, 2008 11:25

Liva började EC:a vid precis 6 månader (maj-08)

Hur den första stapplande början var kan läsas här:
http://forum.ecsweden.se/viewtopic.php?t=1888
:-D
Maria m Liva (07) och tre till
mejamy
10 - Skitnyfiken

Inläggav mejamy » lör maj 17, 2008 11:59

Nu på fm somnade Liva i sjalen och las sedan ner i sängen och sov i över två timmar. När hon vaknade satte jag henne direkt på pottan (Tygisen kändes inte våt, möjligen en aning fuktig) När jag sa:"kssss" kissade hon nästan direkt en lite större mängd :vågen: . Nöjd som jag var med detta tog jag bort henne och tömde pottan. Men sen när jag skulle sätta på den torra tygisen var den blöt på utsidan :hmm: Det visade sig att Liva inte varit klar och hade kissat en rejäl pöl till där på golvet och tygisen. Knäppa mamman tog bort henne för fort :Hahaa:

Jag blev dock väldigt uppmuntrad av att hon kissade så här mkt i stöten. Hon har tidigare bara småskvätt titt som tätt, men nu verkar det ju som hon hållit sig en bra stund när hon sov! :-D Glad också att hon kissade på ksss-ljudet...har varit en hel del pottningar utan kiss nu, så detta var bra för att få mig att inte tappa modet! :-D
mejamy
10 - Skitnyfiken

Inläggav Jenny » lör maj 17, 2008 13:02

:green: :vågen:
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav SkogsKajsa » lör maj 17, 2008 17:03

Kul när man får se resultat så snabbt :-)
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav mejamy » tis maj 20, 2008 15:08

Liva låg i nyss i famnen och ammade, nykissad och nybytt för att sen få sova. Men så släppte hon helatiden fram och tillbaka och då mindes jag tipset att det kan tyda på att en bajsning är på G. Trots att jag egentligen inte riktigt trodde på det, satte jag henne på pottan och gjorde bajsljud. Och gissa vad! Efter en liten stund kom det mycket riktigt bajs! :app: Första gången jag pejlade in en signal, tidigare när hon bajsat på pottan har det bara varit lykoträffar :lol:
mejamy
10 - Skitnyfiken

Inläggav mejamy » fre maj 23, 2008 15:35

Idag har det gått riktigt lysande! Vi startade imorse med morgonkissning som vanligt. Men sen ville hon bajsa också och bajsade en ordentlig laddning däri pottan också:lol: Satte på tygblöjan och åkte till stan (30-40 min) Kom hem till mina föräldrar och tog av blöjan. Torr! Hade henne barrumpad där och hon kissade senare på en handduk. Provade kissa över handfat, men det ville hon inte. Måste nog köpa en potta att ha där! Sen på med den torra tygisen och somnade i vagnen. Vi gick ut till en lekpark och hon sov. När hon vaknade kändes tygisen fortfarande torr. Kan ha varit en aning fuktig dock. Höll henne där i parken och hon kissade rätt mycket. Åkte sen hemåt och var hemma vid 13-tiden. Då kändes tygisen fortfarande torr och hon kissade på pottan hemma. Sen sov hon igen vid 14-tiden, men sen när jag då tog upp henne var blöjan våt. (Storasyster hade väckt henne och jag var inte där på studs). Så den tygisen jag tog på imorse räckte alltså ända till efter 14!! :vågen: Sen dess har hon åter varit barrumpad och har just nu kissat och bajsat på pottan här bredvid! En EC-dag med flyt med andra ord! :vågen:

Nu har jag kommit så långt att jag EC:ar per automatik. Alltså ofta tänker jag att jag inte ska EC:a så mkt när jag åker iväg och så, men likväl kissar jag henne och håller utkik efter signaler ändå :lol: :hellu:.Känns ju som det enda naturliga att göra liksom! :peace:
mejamy
10 - Skitnyfiken

Inläggav mejamy » lör maj 24, 2008 20:06

...och idag har det gått mindre bra. Pottan har inte varit poppis alls idag! Hon har typ börjat skrika nästan varje gång jag provat att sätta henne där :roll: Bara en endaste gång har vi fångat kiss i pottan, resten har hamnat på golvet, handduk eller tygis. Men hon har haft en allmänt dålig dag idag. Varit skrikig, vaknade toktidigt imorse, varit lite bökig i magen...så det var väl därför kan jag tro.

En possitiv grej är iaf att hon nu verkar ha slutat att småskvätta var 5:e minut sådär. Nu kommer det rejäla pölar på golvet (eller var det nu hamnar ;-) )varje gång det kissas och mycket längre mellan gångerna. Det tycker jag känns kul iaf! :-) Nya tag imorn :zzz:
mejamy
10 - Skitnyfiken

Återgå till EC-Berättelser