Varför så mycket svårare på dagen?

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Varför så mycket svårare på dagen?

Inläggav Petra_Nils » ons okt 08, 2008 15:08

Hej.

Jag och Nils historia börja för lite över en månad sen då jag tröttnat på att torka bajs och byta kläder varenda gång. Jag höll honom över badkaret en natt och på den vägen har det fortsatt. Nils fyllde nu 3 månader i helgen och nätterna funkar oftast fin fint. Han bajsar kanske 4-5 gånger per dag och kissar några fler. På natten håller han sig torr och kissar efter att han vaknat och ätit innan han somnar om igen.

Däremot på dagen så vete katten hur jag ska få till kissandet. Bajs funkar ju fint oftast, kanske varannan, var tredje dag han råkar prutta lite så det kommer lite i blöjan men han är nog lika förvånad som jag då.

Sen fattar jag inte hur en så liten kan kissa så mycket ibland och sen vara kissnödig efter en timme igen...

Jag har börjat med att använda pottan istället för badkaret också. Han sitter ju inte 100 ännu men hyfsat. Första gången han sket i den lät det ett riktigt "brak" och Nils hoppa till och blev nästan rädd. Att en så liten kan låta så mycket.

Jag byter gärna erfarenheter med andra. Tex, hur gör ni när ni är borta? Tar ni med en potta eller så? Eller när man är ute på prommenad, det blir ju kallt nu och här där jag bor så är det så mycket folk och jag känner inte mig bekväm med att klä av Nils och hålla upp honom mot ett träd när massa folk passerar.
Petra_Nils
1 - Smygfis

Inläggav nallemaja » ons okt 08, 2008 19:02

:hello: Vad kul att det går så bra för er! Jag tycker som det låter som ni fått till en riktigt bra start! :-D

Kissar gör de små liven ofta ovh mycket om vart annat :lol: Det man kan göra för att träffa fler kissar är att ha naket och observera (och vara berädd med skurtrasan brevid) mycket, efter ett par dagar har jag upplevt att jag börjat "känna av" mer när det är dags!

Nu när det börjar bli kallt börjar jag fundera också på hur vi ska fortsätta... Nu kör vi blöjfritt helt på dagen (trots missar på golvet :floet2: ) och är vi ute blir det bara brallor utan kalsonger/blöja, det är änsålänge smidigt för oss... Kan tänka mig att det blir likadant i vinter... Fast kanske termobrallor istället...

Jag kan glädja dig med att det finns massor med toppenföräldrar här på forumet som mer än gärna svarar på alla möjliga frågor! Så välkommen i gänget!!!
Initiativtagare till den kommande svenska ec-handboken
Bild
Kanske min blogg kan muntra upp? http://tokiga-familjen.blogspot.com/
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Återgå till EC-Berättelser