Vår EC-dagbok

Berättelser/dagböcker ur EC-livet
Dela gärna med dig av Er berättelse!

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav iamu » sön sep 16, 2012 01:21

Mitt i natten och vi är vakna. Jag har låtsats sova medan C med stora ögon studsat omkring i sängen i en halvtimme, försökt hålla i henne när hon velat sprattla iväg. När vi går upp för att byta blöjan tänker jag åter igen "jag som förälder måste visa att på natten sover man och på dagen är man uppe och leker". Det provocerar mig! (sorry hemmamamma) Fan, jag gör ju mitt bästa såklart. (Jag ÄR konsekvent, varje gång hon hämtar min gympadoja så säger jag "nej den ska stå i hallen" men hon hämtar ändå fram skor nästan varje dag) Det är också skitprovocerande att när jag nämner sömnproblem på bvc så kan jag välja att "när jag är mogen för det boka in mig på ett möte".... för att vi ska lära oss 5 mm då... jag kan välja det eller ingenting på bvc. Jag vill ju inte att hon ska ligga och gråta alls... Det här är ett lite osammanhängande inlägg, jag kanske kommer ta bort det. Jag vill bara säga, om det är någon som läser här, att det går inte att bestämma över min underbara unge. Jag vet inte hur andra gör...

Hon står här nedanför och tittar upp på mig med sina runda glada varma ögon. Trots att hon är trött så kan hon inte somna om för hon kanske håller på att lära sig någonting, springa/klättra/prata, kanske är det pga förkylningen, eller hennes sömnmönster som håller på att förändras..? Vi kommer vara vakna i ett par timmar till troligtvis. Nu har hon hämtat en pekbok och frågar "dä?" på bilderna, jag kommer svara vad det är, vi kanske kommer leka lite (hon har lockat med lite titt-ut bakom en dörr) trots att det är natt och trots att man inte ska. "Men sådär kan man ju inte ha det, vara uppe om nätterna bara för att barnet vill det" Jo, det kan man faktiskt.
iamu
10 - Skitnyfiken

Inläggav Kristina » ons sep 19, 2012 18:51

:heart:
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Föregående

Återgå till EC-Berättelser