Stödhjul

Snack om precis allt möjligt!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Har ni kollat in Likeabike?

Inläggav Mase » sön maj 18, 2008 21:08

Den bästa jag har hört om heter Likeabike. Jag tror att det var de som började göra en sån här cykel utan trampor. Vår granne köpte en till sin dotter nyligen och hon är supernöjd! Här kan man hitta den http://www.vildkotte.se Vår tjej tittar avundssjukt på den... och vi kan tänka oss att skaffa en snart också. Tjejen fyller snart 3 år och det ska var en bra ålder att börja. Jag läste på en sida som heter Growing People att stödhjul är dåligt för barnen... http://www.growingpeople.se/templates/P ... anguage=EN
Håller verkligen med alla som tvekar om stödhjul, man blir ju definitivt sugen på att hoppa över hela stödhjulsgrejen...
Mase
1 - Smygfis

Inläggav SkogsKajsa » sön maj 18, 2008 21:43

Vi är jättenöjda med vårt val! Lukas springcykel är en Specialized och den verkar vara av riktigt bra kvalité! Vi letade på leksakaffärer först och det enda vi hittade var en plastig springcykel på Toys'r'us, tillochmed fälgarna var av plast! Vi skulle iofs fått den för mindre än en fjärdedel av vad Specialized-cykeln kostade men det var det inte värt.

Lukas fick sin hjälm idag så jag och han lämnade Jonas och Nemi hemma efter kvällsmaten och gick ut på långtur med springcykeln. Han provade både på gatan och i skogen och föredrog skogen med lite terräng. Jag fick tvinga in honom efter nån timme och då hade han gått från att sakta gå framåt med spingcykeln mellan benen till att sitta på sadeln och sparka sej fram så jag var tvungen att småspringa för att hinna med. :app:
Finge han hade han nog gärna springcyklat hela natten! :loving:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Föregående

Återgå till Snicksnack