Samsovning! Om sängar, pottor å sex...

Snack om precis allt möjligt!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Samsovning! Om sängar, pottor å sex...

Inläggav nallemaja » mån jun 09, 2008 14:31

Några frågor till er som samsover;

Hur stor/bred säng har ni? Hur många är ni som sover? Ålder på barnet/barnen? Hur högt/lågt är det ner till golvet? (vi har 130 hemma, sover i en "garderob" med väggar runt om sägen förutom i forändan=för trångt och bökigt med bebis, torra blöjor och potta i sängen!)

Var har ni pottan och blöjbackuppen?(Vi har dessa i sängen nedanför lillen)

Var har ni erat "vuxenmys" när ungarna sover?

(Började fundera för några dagar sedan, nallen(pappa) å jag fick till det riktigt bra, lillen sov brevid, men blev livrädd och började gråta när jag (för första gången sedan graviditetens start) kom(!) :cry: Han blev helt otröstlig! Kanske inte riktigt det vi väntat oss :floet2: )

Hur har ni löst erat samliv tillsammans med barn och pottor? (här känns det som de där första veckorna innan jag började potta på natten var rena drömmen, det var inte så mycket extra "skit" i sängen då! Hallelulja till de som kör 100% blöja :urule: )
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav marre » mån jun 09, 2008 23:05

Grattis till myset :-D
Vi har 90+160+90 Ettåringens resårmadrass står på golvet, vår säng+3åringen har vanlig höjd. Barnen har slaktad spjälsäng som sidor på sina sängar och vi har öppet mot fotändarna. Lillans potta står nedanför hennes säng (och den slår man i så det tjongar om det, glad är man om den är tom ;) ) Blöjor längs sidan. Använder en tjock golvhandduk att lägga över pottan för ev morgonbajs så det inte luktar, inte alltid läge att gå upp och tömma.
Vuxenmys händer på tok för sällan men antingen rullar vi barnen till deras sängar eller går in i annat rum.
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Inläggav nallemaja » tis jun 10, 2008 05:13

marre skrev:Vi har 90+160+90

Oj! Lyckliga er som har ett riktigt sovrum! Stor säng rockar fett ju! :rock: Tack för att du delade med dig!
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav Bollen » lör jun 14, 2008 15:30

Vi har 180 (2x90) och det har fungerat bra hittills. Sängen står direkt på golvet utan ben så det är en höjd på ca 40 cm. Än så länge kryper ju inte dottern, men när hon gör det så får vi nog bulla upp med kuddar och täcken runtom så att hon faller mjukt om hon trillar ur.

Vi har pottan och blöjor etc på golvet bredvid sängen. Förut sov vi ju med pottan under täcket eftersom hon var så känslig mot kall potta mitt i natten, men det verkar tack och lov ha gått över nu!

Mitt tips angående vuxenmys är att försöka vara lite tystare :floet2:
Användarvisningsbild
Bollen
70 - Pissmyra

Återgå till Snicksnack