Vad drömmer spädbarn om? Egentligen!

Snack om precis allt möjligt!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Vad drömmer spädbarn om? Egentligen!

Inläggav nallemaja » tor jun 19, 2008 06:41

Lillen som är tre månader nu har sedan han var lite knappt två månader sovit väldigt oroligt i perioder, sällan på natten men ofta på dagen... I bland har han vaknat till och gråtit/skrikigt ibland milt och ibland helt skräckslagen... Ibland ligger han och verkligen asgarvar, det bara bubblar ur honom av pur glädje!!! MEN han SOVER!!! :zzz: Och han sover HÅRT! I går em/kväll sov han i sjalen, oroligt, gnällde och grät flera gånger,( inte kissnödig) men somnade om/lugnade ner sig och sov vidare i lugn och ro. Han sov hårt och brydde sig inte om att min mammas hundar skällde eller så (och då sover han verkligen!) vi stod och pratade i köket och jag lutade mig mot köksbänken och hör hur det börjar droppa(?) jag trodde att jag hade vält en vas men så ser jag hur mamma börjar le för att övergå i skratt, lillen sov sov i sjalen utan blöja kissade!!!! Jag löft ur honom men han SOV!!!! :siishah: BARN KISSAR JU INTE NÄR DE SOVER!!! Men så kom jag och tänka på när jag var typ 12 och DRÖMDE att jag satt på toa :!: Drömde lilen att han satt på pottan? :-S

Vet någon av er vad spädbarn faktiskt drömmer om? Finns det något skrivet om det?
Jag tycker att det borde vara troligt att det är VÄLDIGT MYCKET som måste bearbetas av deras hjärnor när de är så små, dagligen nya intryck och nya framsteg hela tiden! Vad tror ni?
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav nallemaja » mån jun 23, 2008 03:14

Ingen som har någon ide?

...är det bara min kille som skattar och gråter i sömnen?
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav tinaw » tor jun 26, 2008 08:12

Det går ju inte att veta vad spädbarn drömmer, men gissningsvis drömmer de om sin vardag och sånt de känner till, som tex pottan, busa, äta, amma , sjala osv.
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Återgå till Snicksnack