Att sluta amma...

Snack om precis allt möjligt!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Inläggav marre » tor nov 06, 2008 19:52

Bra att det verkar funka! Känner igen det där att det är mysigt att kunna natta om utan bröst. Vi hade en "sluta amma på natten" för några månader sedan när pappa och barnen reste bort några dagar. Sen gick det länge att hålla kvar "ickeamningen" till och med att lillan blev sjuk och förkyld. Känner mig redo för ett nytt försök nu så gott att läsa att det funkar för andra :-)
Ang vällingen är jag kluven. Min stora pojk slutade amma (på eget initiativ 11 mån) och fick nattvälling. Han somnade mätt, nöjd och gott på den men sen blev nattmål till flera och morgonvällingen efterfrågades vid 3tiden etc. Så vi hade vällingcirkus en period :lol: (Kan tillägga att han alltid sovit ganska oroligt)
Så går det att somna om på bara vatten är det väl att föredra, samtidigt sover man ju gott när man är mätt....
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Inläggav Päronet » tor nov 06, 2008 22:35

Nu verkar det faktiskt som om vällingflaskan inte blir aktuell längre! :-D
Förutom de två första nätterna så har hon inte vaknat och blvit arg. Så då har hon inte bett om eller fått välling. Hon har vaknat till men somnat om. Antingen har jag gosat lite med henne eller så har hon fått tag på nappen eller min arm, och somnat om sig själv. Håller detta i sig så är det hemskt smidigt. :tumsup:

Ikväll somnade hon t.o.m. utan att vilja ha bröstet alls. Annars hade jag tänkt ha kvar kvällsamningen för att inte helt tvärt ta bort bröstet. Men hon verkade inte alls tänka på tutten så då lät jag det vara.

Så då kanske jag helt enkelt har slutat amma, då?! Efter drygt 18 månader. Får grunna lite på detta. Känns bra och lite, lite vemodigt.
Var sak har sin tid...
Användarvisningsbild
Päronet
70 - Pissmyra

Föregående

Återgå till Snicksnack