Förslag på tygblöjegarderob till ec-light-bebis?!

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Förslag på tygblöjegarderob till ec-light-bebis?!

Inläggav Lumlum » mån okt 02, 2006 12:13

Ja, jag har ju precis börjat testa ec-light på loppan med viss framgång :vågen: , och nu funderar jag på om vi inte ska försöka satsa på lite tygblöjor åt henne också. Maken är inte precis road av tanken på tygisar :roll: , men jag hoppas övertyga honom...

Så... Vad tycker ni kan vara lämpligt för oss att ha i vår blivande tygblöjegarderob? Jag har varken torktumlare eller torkskåp, och dessutom måste det vara något ganska användarvänligt för att hålla maken på gott humör.
Lumlum
1 - Smygfis

Inläggav SkogsKajsa » mån okt 02, 2006 12:53

Hejsan och välkommen :hello:

Vi har inte haft tygblöjor på Lukas, men efter vad jag har förstått så är det pockets man ska ha om man har en tygblöjerädd sambo.

Pockets kan man köpa i prova-på-paket på flera av nätbutikerna som säljer tygisar, då kan man ju prova sig fram vad som passar.

Själv har jag också en tygblöjerädd sambo (Eller hur är det med den saken Jonas? ;-) ) och till bebisen som kommer i mars har jag tänkt testa lite olika backupblöjor. Kommer nog köpa nått prova-på-paket med pockets samt testa EC-blöjan från Babyheaven. Sen har jag även införskaffat några vikisar för att testa den varianten också. Vikisarna tänkte jag ha dels nån blöjbyxa till men även nån snappi så man slipper blöjbyxan och märker lättare om den blivit vått i blöjan.

Vet inte om jag varit till nån hjälp, hoppas att nån mer erfaren hjälper till att svara på frågan bättre senare :-D
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Jenni » mån okt 02, 2006 19:56

Swaddlebeespocket säger många är bra om man EC-ar. De är lätta att dra av och på utan att knäppa upp. ;-)

Bild

Dessutom kan du ju lätt anpassa uppsugningen efter dina behov. Och de är lättare att torka än många allt-i-ett blöjor eftersom inläggen kan tas ur vid tvätt.

Microfiberinläggen är de som torkar fortast utan torktumlare men de är väl de som också suger minst. Till Swaddlebees är det bäst att ha deras egna inlägg eftersom de är smalare i grenen.
Jenni, www.barnshop.se nu med Tygblöjeforum på http://forum.barnshop.se
Jenni
1 - Smygfis

Inläggav jazoo » tis jan 09, 2007 20:27

Mina favoriter är Magic-alls, en allt-i-ett blöja som är väldigt smidig, och torkar förhållandevis snabbt. Den har väl inte världens bästa uppsugningsförmåga, men om du kör EC-light och kissar med jämna mellanrum så kommer du inte att behöva det heller.

Dessutom gillar jag Swaddlebees (se ovan) med microfiberinlägg eftersom de är så mjuka och smidiga. Hampa tycker jag är hårt och otympligt.

Vi körde oftast engångsblöjor när vi var ute, dock.
Johanna, mamma till Alice född okt 05 och Vincent född okt 08 :loving:
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav Yonez » tor jan 11, 2007 13:39

håller med de övriga pockets är oslagbart, själva använder vi Swaddlebeespocket men tänkte testa lite fler varianter samt sy själva
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav sonja » fre jan 12, 2007 21:21

men var köper man ovanstående? är väääldigt intresserad av pocketblöjor!

Vi har några inlägg i frotté som vi lägger i blöjbyxan. och det blir ju VERKLIGEN blött (iaf det vi har) när hon kissar.. så det vågar man ju inte ha när man ska ut tex :-) Hemma går det ju bra!
Har en Böna född okt -05 och en liten Svante född 17/6 -07
Användarvisningsbild
sonja
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » lör jan 13, 2007 10:28

Swaddlebees köper man t.ex hos edenbaby (annons till vänster -> )
Men kika även hos våra andra annonsörer för pockets av olika slag.
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav diddeldi » mån jan 15, 2007 12:35

SkogsKajsa skrev:Swaddlebees köper man t.ex hos edenbaby (annons till vänster -> )

vilken sida sitter vänster på nu igen kajsa :hellu: ;-)
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Inläggav sonja » mån jan 15, 2007 14:06

jag har hittat massor av intressant på dom sidorna :-) tror tygblöjor ska bli min nya hobby! *låter skitspännande* B-)
Har en Böna född okt -05 och en liten Svante född 17/6 -07
Användarvisningsbild
sonja
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » mån jan 15, 2007 15:03

diddeldi skrev:
SkogsKajsa skrev:Swaddlebees köper man t.ex hos edenbaby (annons till vänster -> )

vilken sida sitter vänster på nu igen kajsa :hellu: ;-)

:rofl: :oooops: Jag är värdelös på höger och vänster och måste tänka efetr varje gång...ibland glömmer jag visst att tänka efter :ops: :lol:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Tygblöjor