frågor IGEN

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

frågor IGEN

Inläggav trollungen » fre feb 16, 2007 23:38

fnurar på om ja ska ta o köpa pockets... men ja fattar inte riktigt hur man ska göra? :duh: kan nån förklara? tvättar man bara inläggen o inte byxan? eller tvättar man byxan varje dag? hur blir det om han bajsar i pocket? hur många pockets behövs och hur mkt inlägg?
o vad ska man välja mellan pocket eller allt-i-ett? nån som vet skillnaden? jag tycker de verkar ganska lika...

:whut: :hmm:
trollungen
10 - Skitnyfiken

Inläggav Helen » tis feb 20, 2007 21:18

Här känner jag att jag kan komma med lite svar... :-D
Pockets är gjort av två lager tyg. Ett yttre spärrskickt samt ett innertyg som antingen är gjort av tyg som håller barnets rumpa torr eller tex. bomull som gör att barnet känner när det kissat.
Bild
Du bestämmer själv hur mycket och vad du vill ha som inlägg i en pocket.

En allt i ett har uppsugningsdelen fastsydd mellan de två skickten vilket gör att den tar längre tid att torka och du kan inte lika lätt bestämma hur mycket inlägg du vill ha i. ( det går att lägga inlägg rakt i blöjan om man vill)

Jag har både vanliga pockets och EC pockets på sidan.
www.babyheaven.se
Sjalar, selar, sveriges häftigaste tygblöjor, tygbindor och en massa annat trevligt.
Användarvisningsbild
Helen
www.babyheaven.se

Inläggav Emma2 » ons feb 21, 2007 11:58

Man tvättar allt i pockets...fördelen är att man kan bestämma hur mkt el lite man vill fylla med, på dagen kan man ha ngt tunnt i o på natten tjockare...sen torkar de snabbare. Pockets är mkt bättre än alltiett
Bild
Emma2
Bajspolis

Återgå till Tygblöjor