Swaddlebees läcker...

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Swaddlebees läcker...

Inläggav Hermione » ons maj 21, 2008 12:09

Hej alla tygblöjeproffs!

Nu har jag då testat tygblöjor på lilla tjejen (1 månad gammal), köpte begagnade swaddlebees på Sjalbarn... men de funkar alls inte, de sitter för löst runt benen (och läcker alltså), trots att man får hasa ned de bra nog för att de ska går runt magen... Så jag gissar att det är fel modell...

Någon som har några idéer om vad vi kan testa istället? Det är ju en riktig djungel av tygblöjor där ute... :help:

Kan lägga till att vi lyckas pricka pottan då och då... (Så stolt...)
Hermione
10 - Skitnyfiken

Inläggav nallemaja » ons maj 21, 2008 15:10

Swaddlebees är den nättaste jag har provat, mindre, smidigare tror jag är svårt att få tag på... Har du rätt storlek?
Är det pocket eller all-in-one du har? Jag har märkt att om jag stoppar i inlägget lite slarvigt eller när min kille sprattlar mycket kan inlägget börja korva sig och då kan det börja läcka...

Bara några tankar som förhoppningsvis kan hjälpa...
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav Blixa » fre maj 23, 2008 18:03

Det finns onekligen miljoner blöjor att välja mellan men om ni tänker ec:a är kanske pockets, all-in-one eller formsytt med ytterbyxa det smidigaste. Vi använder framförallt Glimmas formsydda bambublöja med bambuinlägg och det funkar kanon. De är inte så dyra så det kanske kan vara något att testa.
Blixa
10 - Skitnyfiken

Inläggav marre » lör maj 24, 2008 23:43

Fuzzi kan man justera ben och midja "separat" så det kan vara värt att prova. Men när min tös var en månad läckte de flesta pockets. Runt den smala kroppen funkade bara vikisar. Vi använde rutvävda och dra-upp ullbyxa
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Inläggav diddeldi » tis maj 27, 2008 10:27

vilken storlek är det ni har, är det small? jag har svårt att se hur de ska kunna sitta för löst på någon bebis som inte är prematur :hmm: . vilken variant är det ni har? det går att knäppa tajtare på de undre knapparna än de övre om man vill ha tajtare i benen än i midjan.
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Återgå till Tygblöjor