Vi använder Swaddlebees pocketblöjor

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Vi använder Swaddlebees pocketblöjor

Inläggav Snusibulingen » tor sep 29, 2005 12:51

Vi bestämde oss rätt snart för att starta upp med lite tygblöjor då vi börjat med EC. Det kändes som att man uppmärksammade så många kissningar och slängde vansinnigt mycket engångsblöjor i början. :!:

Sagt och gjort så köpte vi in lite Swaddlebees och Wonderoos från Canada och några från England. DEssa är pocketvarianter och är väldigt enkla att använda. Vi var inte riktigt överens med våra Wonderoos men vi vet många som älskar dem. Vi har nu använt Swaddlebees ett tag och är jättenöjda med dem. Eftersom vi bara har kissblöjor så blir det en enkel hantering och det blir framförallt billigare i längden. Att slippa köpa massor med engångs är bara bra. :D

Något som också är bra med dessa tygblöjor är att barnet inte blir blött mot skinnet direkt men ändå känner ett "obehag" eller hur man skall uttrycka det :roll: . Det känns att det inte längre är torrt och skönt och det är en stark anledning för oss att använda dem. Det skall inte vara bekvämt och torrt då man kissar på sig för då finns det inte någon anledning att göra det någon annan stans heller. Det ska givetvis inte vara en pina men det blir det inte heller av dessa blöjor.

Hoppas fler kommer med synpunkter..... :D
Varför låta honom göra i blöjan då han säger till då det är dags...
Snusibulingen
10 - Skitnyfiken

Inläggav nennie81 » tis mar 21, 2006 13:33

Skulle precis skriva ett inlägg och prisa dessa blöjor men så hittade jag denna tråd så jag lyfter upp den istället ;-)

Vi har precis börjat med Swaddlebees pockets. Jättefina :loving: Jag har än så länge bara använt dem utan inlägg eftersom jag ändå vill byta dem direkt efter kissning. De klarar av en kissning eller bajsning en gång utan att läcka (men helst ska det ju inte hamna något alls i dem :hellu: )

Förr var Tilde nakenfis eller hade en trosa på rumpan men om jag missade att hon var nödig så blev det ju ett evigt torkandes. Med dessa på slipper jag pölar men märker ändå direkt att hon har kissat.:vågen:

Jag väntar ju dessutom hem två par trainingpants från the EC store så om några dagar återkommer jag med en utvärdering om vilka som är bäst för detta ändamål
Användarvisningsbild
nennie81
10 - Skitnyfiken

Inläggav Elin » tis mar 21, 2006 14:02

Menar du att du inte har några inlägg alls?!
:mitvit:
hur hamnar kisset då?

Vi har också bestämt oss för Swaddlebees nu när Alice växer ur wonderoosen när som helst.

Så dagisblöjorna är swaddlar - både för att de är smidiga - men också för att de fakstikt läcker om man inte byter efter en eller 2 kissningar - så det är lite meningen det för att hålla dagispersonalen alerta på att byta och potta Alice ordentligt :tumup:
Elin
70 - Pissmyra

Inläggav Emma2 » tis mar 21, 2006 17:53

Jag tycker oxå att de är kanon som dagblöja...har precis köpt några :iagree:
Ska vi ut eller till natten har vi fuzzisar som rymmer mer kiss (ECn går sisådär nuförtiden, just nu är det mest inte alls tyvärr)
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav nennie81 » ons mar 22, 2006 08:48

Elin skrev:Menar du att du inte har några inlägg alls?!
hur hamnar kisset då?

ooops blidde lite fel... ett liiitet inlägg har jag iform av en liten bit klippt flanelltyg men den klarar bara precis att hålla inne kisset, man måste byta direkt men det är ju det som är min tanke för då blir det ju hennes kissning dubbelt uppmärksammad, både i form av att det blir blött och att blöjan åker av direkt...
Men som sagt helst ska ju allt hamna i pottan och inget i blöjan :floet2:[/quote]
Användarvisningsbild
nennie81
10 - Skitnyfiken

Inläggav jazoo » ons mar 22, 2006 12:59

nennie81 skrev:
Elin skrev:Menar du att du inte har några inlägg alls?!
hur hamnar kisset då?

ooops blidde lite fel... ett liiitet inlägg har jag iform av en liten bit klippt flanelltyg men den klarar bara precis att hålla inne kisset, man måste byta direkt men det är ju det som är min tanke för då blir det ju hennes kissning dubbelt uppmärksammad, både i form av att det blir blött och att blöjan åker av direkt...
Men som sagt helst ska ju allt hamna i pottan och inget i blöjan :floet2:
[/quote]
Smart, tack för tipset! Det ska jag också testa (när vi fått lagat vår tvättmaskin alt köpt en ny :evil: )! Eftersom vi ändå byter så snart kisset kommit så är det ju eg onödigt med stora tjocka inlägg!
Johanna, mamma till Alice född okt 05 och Vincent född okt 08 :loving:
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Återgå till Tygblöjor