Jo, det handlar alltså om lämpliga blöjor vid ec

Många som kör EC använder tygblöjor, snacka om det här!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Jo, det handlar alltså om lämpliga blöjor vid ec

Inläggav dorotea » tis maj 23, 2006 10:19

Jag har ju inte satt igång ännu med ecandet men jag är desto mer såld på tygblöjor :ops: *lite beroende*. Jag undrar lite hur ni ecare praktiskt gör med kläder.

Jag har förstått att när man är hemma så väljer man kanske att ha tröja + trosa + kanske babylegs eller nåt, eller att man bara har tröja och rumpan bar. Eller har man tex blöja utan ytterbyxa? Andra varianter?

I vilka lägen har ni blöja? När ni går ut på stan tex? Jag tänker mig att en bra blöja för ecare borde vara en som är lätt att ta av och på, om man har den på när man är ute och vill ta en kisspaus. Är det inte lite krångligt med vikblöjor då?

:blahblah: Det jag egentligen vill säga är: När har ni blöja, varför och vilken sort? (både engångs/tyg menar jag)
dorotea
10 - Skitnyfiken

Inläggav Elin G » tis maj 23, 2006 10:42

Om jag var rik skulle jag köpa 35 swaddlebees hampapocket med inlägg och ett par-tre ullbyxor till. Då får man både naturmaterial, en blöja som är lätt att ta på och av och som kan varieras (kan t ex användas utan inlägg som vanlig underbyxa). Nu är jag inte rik (tyvärr :roll: ) så jag använder hemsydda fleecetrosor med hopvikt ikea frottetvättlapp i när vi är hemma och /eller nånstans där det går att byta på momangen om det blir kissigt. Ska vi bort längre stunder har vi vikis med ullbyxa, eftersom vi har så många vikisar att vi kan byta så fort han kissat.Vet jag att vi inte kommer att kunna byta eller ec:a på länge (typ på skidturen, på bussen och sånt) har vi swaddlebees PUL-pocket eftersom fleecen håller värsta vätan borta från huden. De hampapocket vi faktiskt äger (3 st) använder vi antingen på natten (om velourblöjorna är slut) eller som training pants hemma. Jag tror det kommer bli mer naket hemma när han börjar krypa eller gå, eftersom kiss på golvet nu innebär bebis liggandes i utsmetad kisspöl = inte kul.
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav Kristina » tis maj 23, 2006 18:25

När F hade blöja gillade jag bäst Swaddlebees, dom är små och smidiga och lätta att ta av och på även utan skötbord.
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Återgå till Tygblöjor