Vi sjalade igår, längesen sist!

Att bära barn i sjal kan underlätta i kommunikationen med barnet.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Vi sjalade igår, längesen sist!

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 11, 2006 07:41

Lukas är inte den som vill bli sjalad hemma i vanliga fall och när vi är nånstans så är det endera patapum som gäller eller så går han/åker kundvagn.

Så sjalarna hänger mest och väntar på ny bebis och ser lite dystra och försummade ut. Men igår när jag lagade mat så var Lukas både trött och hungrig, ville inte leka själv eller sitta på bänken och titta, ville bara att mamma skulle bära.
Så då åkte ringsjalen fram och Lukas kunde hänga med mamma överallt och blev äntligen nöjd!
Mysigt med sånna stunder! :loving:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Veronica » ons okt 11, 2006 13:27

Jätte mysigt!

Nora sjalas ju ofta, vi har aldrig kört henne i vagn. Så ibland vill Isak också vara bäbis, och det är jätte mysigt! :ls:

Jag kan inget om selar men är lite sugen på att testa, de flesta verkar ju använda ergo. Men ni har alltså patapum, vad var det som gjorde att du valde den?
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 11, 2006 18:48

Veronica skrev:Jag kan inget om selar men är lite sugen på att testa, de flesta verkar ju använda ergo. Men ni har alltså patapum, vad var det som gjorde att du valde den?

Jag hade en Ergo först, gillade den skarpt pga färgen och designen...MEN, jag kom inte helt överens med den när det gällde bärandet :lol:
Så jag testade Patapum istället och fann att den passade min kroppsform bättre, jag är 173cm och väger (normalt) ca 62kg.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav melon » ons okt 11, 2006 21:00

Mysigt! :heart: Här är det också längesen vi sjalade. Selen är snabb så det blir oftast den som plockas fram...

Vi har både en Ergo och en Patapum. Jag är för liten för Ergon och MrGreen för stor för Patapumen. :green:
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Återgå till Barn i sjal