Ny rutin vid registrering (inaktuell)

Har du frågor, ideér, felanmälan, klagomål eller något annat du vill framföra om forumet eller hemsidorna så är detta ett bra ställe att göra det på!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Ny rutin vid registrering (inaktuell)

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 04, 2006 13:23

På grund av alla spammare som härjar på våra forum nuförtiden (rensade bort 5 stycken på bara några minuter nyss) så har jag satt
en snubbeltråd i registreringen som gör att jag eller melon måste
godkänna och aktivera alla nya användare.

Det är jättetråkigt att behöva göra så och att nya användare inte kan sätta igång att posta direkt de registrerat sig, men vi ska försöka vara snabba med kontroller och aktiveringar.

Det är inte alltid lätt att skilja spammare från seriös användare eftersom alla inte anger så mycket info om sig som man kan gå på. Men förhoppningsvis ska vi kunna göra riktiga beslut och hålla uslingarna borta och bara släppa in hederliga EC-intresserade!

Jag ska, när tillfälle ges, försöka hitta någon annan lösning. Det kanske finns nått bra påhitt där ute som kan sålla spammare automatiskt utan dryga administratörers hjälp B-)
Senast redigerad av SkogsKajsa mån okt 23, 2006 20:20, redigerad totalt 1 gång.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav tinaw » ons okt 04, 2006 14:26

Tack för allt jobb ni lägger ner! :rock: :rock: :ls:

(och så bajsutnämnelse nr 1, en mrHankie till er! :bajs: , känn er hedrade! :-D)
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 04, 2006 14:28

tinaw skrev:(och så bajsutnämnelse nr 1, en mrHankie till er! :bajs: , känn er hedrade! :-D)

Jag finner icke ord...TACK! :vågen: :heart:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav melon » ons okt 04, 2006 20:09

tinaw skrev:(och så bajsutnämnelse nr 1, en mrHankie till er! :bajs: , känn er hedrade! :-D)

:lol: :lol: :lol:

Om vi ska dela rättvist så tar jag en arm... Kajsa förtjänar verkligen nästan hela mrHankie. Även om jag gärna skulle ta med honom hem och...ja vad gör man med en mrHankie...? :hmm:
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 04, 2006 20:29

melon skrev:

Om vi ska dela rättvist så tar jag en arm... Kajsa förtjänar verkligen nästan hela mrHankie. Även om jag gärna skulle ta med honom hem och...ja vad gör man med en mrHankie...? :hmm:

Jag tycker du förtjänar honom minst lika mycket, det är toppen att dela ansvaret med dig! Vi kanske kan ha honom varannan vecka? ;-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav melon » ons okt 04, 2006 20:44

SkogsKajsa skrev:
melon skrev:

Jag tycker du förtjänar honom minst lika mycket, det är toppen att dela ansvaret med dig! Vi kanske kan ha honom varannan vecka? ;-)

Ja! Delad vårdnad!

Men vem tar julen? Vet inte om han blir så uppskattad vid julbordet... Men han kanske kan vänta vid klapparna... :Hahaa:

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav SkogsKajsa » ons okt 04, 2006 20:49

melon skrev:Men vem tar julen? Vet inte om han blir så uppskattad vid julbordet... Men han kanske kan vänta vid klapparna... :Hahaa:

Men asså...han är ju Mr Hankie The Christmas poo! Han är ju en viktig del av julen så endera får vi ta varannan jul, halva julen var eller så får vi fira jul ihop! :this: ;-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav SkogsKajsa » mån okt 23, 2006 20:19

ÄNTLIGEN! Nu behöver vi inte tampas med varken aktivering av konton eller spamrobotar längre.
Jag fick igår nys om en MOD som jag installerat på forumet idag. Den ställer en fråga till användaren som vill registrera sig, en fråga som spamrobotarna måste bli både smartare och bättre på svenska för att besvara. :green:

Skulle vi känna att det är dags att öppna en gästavdelning så kan frågorna användas även där för att förhindra spamrobotar från att gästspamma :-)

Känns bra att man numera kan regga sig och sen börja använda sitt konto direkt istället för att behöva vänta på att jag eller melon ska granska och aktivera.
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav melon » tis okt 24, 2006 06:01

:vågen: :vågen: :vågen:

:app:

Va duktig du är som ordnar det så bra!

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Yonez » tis okt 24, 2006 08:33

melon skrev::vågen: :vågen: :vågen:

:app:

Va duktig du är som ordnar det så bra!

:iagree:
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav zmurfan » tis okt 24, 2006 11:30

Skicka den modden till April och NickeNyfiken kanske med. Så kan de göra nåt åt att alla spammare reggar sig på Sjalbarn.
zmurfan

Inläggav SkogsKajsa » tis okt 24, 2006 21:10

zmurfan skrev:Skicka den modden till April och NickeNyfiken kanske med. Så kan de göra nåt åt att alla spammare reggar sig på Sjalbarn.

Jag tipsade om den i anti-spam-tråden på sjalbarn :-)
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Om Sidorna och Forumet