"Så funkar kinesisk blöjfriteknik"

EC har blivit mer uppmärksammat i media den senaste tiden. Här samlar vi sådana länkar!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

"Så funkar kinesisk blöjfriteknik"

Inläggav SkogsKajsa » tor jul 12, 2007 20:25

I Vi Föräldrar Nr 8 2007 finns en artickel som handlar om hur de gör i Kina utan blöjor. Intressant och läsvärt men jag hade gärna sett mer "tips".
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav miriel » fre jul 13, 2007 10:23

Jag blir tokig på det lite nedsättande sätt som det beskrivs, och hur synd det är om de kinesiska mammorna som inte får sova på natten för de inte använder pappersblöjor...
Jag tycker det är hemskt att protecter och gamble försöker ta sig in på den Kinesiskamarknaden, fatta vilken miljöpåverkan om alla kinesiskabarn skulle börja använda pappersblöjor! :siishah:

Så typiskt västerländskt att inte kunna se det positiva utan bara se det konstiga. (kan tillägga att jag är tillsammans med en halvjapan och har sett en heldel dåligt beteende hos västerlänningar i Japan), är nog lite överkänslig för konstiga kommentarer... :roll:

Men det var mycket intressant i artikeln oxå! Synd bara att inte journalisten var lite mer "open-minded" .
:-D
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Inläggav SkogsKajsa » sön jul 15, 2007 22:48

miriel skrev:Jag blir tokig på det lite nedsättande sätt som det beskrivs, och hur synd det är om de kinesiska mammorna som inte får sova på natten för de inte använder pappersblöjor...
Jag tycker det är hemskt att protecter och gamble försöker ta sig in på den Kinesiskamarknaden, fatta vilken miljöpåverkan om alla kinesiskabarn skulle börja använda pappersblöjor! :siishah:

Så typiskt västerländskt att inte kunna se det positiva utan bara se det konstiga. (kan tillägga att jag är tillsammans med en halvjapan och har sett en heldel dåligt beteende hos västerlänningar i Japan), är nog lite överkänslig för konstiga kommentarer... :roll:

Men det var mycket intressant i artikeln oxå! Synd bara att inte journalisten var lite mer "open-minded" .
:-D

Håller med om både hennes nedlåtade ton och att hon skulle varit mer open-minded. Men det är väll för mycket att begära...
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till EC i media