Förstasidan i lokaltidningen :-D

EC har blivit mer uppmärksammat i media den senaste tiden. Här samlar vi sådana länkar!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Förstasidan i lokaltidningen :-D

Inläggav rosalin » tor dec 20, 2007 14:32

Var en reporter här i förrgår och gjorde ett reportage om Embla och vårt EC:ande. Här omkring är EC något som de flesta aldrig hört talas om så jag tänkte upplysa vår stad :-D

Vi trodde att det skulle bli en liten artikel längst ner i ena hörnet, men det blev en jättebild på förstasidan och sedan nästan en hel sida inne i tidningen.

Reporten som var här var jätteintresserad och jag såg när jag läste artikeln att hon sökt information på nätet också (kanske hon spanade förbi här, vem vet).

här är tidningen http://www.sla.se/templates/start.php?top=0&me=0&sub=0

Tillägg: attans, jag trodde att man skulle kunna läsa artikeln på nätet om man klickade på bilden, men nu tar de ju betalt för den tjänsten. Så har det inte varit förut :-( Får väl försöka låna mammas och pappas prenumerationsnumer för att komma åt den
rosalin
150 - Pissråtta

Inläggav SkogsKajsa » fre dec 21, 2007 09:48

Va kul!
Jag fick också chocken när Lukas och jag vart intervjuade när han var 5 månader. Där traskade jag in på macken och skulle köpa lokaltidningen och möts av en stor Lukas-och-Kajsa-bild som blickar mot oss från förstasidan på en uppställd tidning! :siishah: :ops:

Synd att vi inte fick se er! :-(
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav rosalin » fre dec 21, 2007 22:19

ja visst är det kul att de tycker att det är så intressant. Jag var rätt tveksam till om vi skulle vara med först. Tänkte att det är väl inte så intressant för andra. Men tydligen tycker folk att det är jättespännande. Sen kör ju inte vi så jättehårt med EC:andet hellr. Jag menar hon är ju redan snart 8 månader och det är långt ifrån blöjfritt annat än hemma. Så jag tyckte att så unikt är det väl inte att erbjuda pottan när hon behöver, men man kanske får börja inse att det faktiskt är det. Hoppas att det är några blivande föräldrar som läste artikeln, så kanske det kan bli några fler ecare runt här :-D

Ska försöka fixa en inloggning så att jag kommer åt tidningen i pdf-format.. då kanske jag kan göra om den så ni kan få läsa om ni vill.. Fast så får man kanske inte göra :hide:
rosalin
150 - Pissråtta

Återgå till EC i media