Om EC i dokumäntärserie på 5:an

EC har blivit mer uppmärksammat i media den senaste tiden. Här samlar vi sådana länkar!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Om EC i dokumäntärserie på 5:an

Inläggav SkogsKajsa » sön apr 06, 2008 15:39

Det går en dokumetärserie på kanal 5 som heter "Extraordinary Parents".
Första delen gick idag mellan 14.40 och 15.40.
Såhär står det om den:

"Brittisk dokumentär från 2006. Avsnitt 1 av 2. I det första programmet möter vi föräldrar som ger sina barn en fri uppfostran. De ammar sina små extra länge, låter dem ligga i den äktenskapliga sängen även när de blir större, och undervisar barnen i hemmet och låter dem själva bestämma vad de vill lära sig. I det andra programmet möter vi föräldrar som styr sina barn med järnhand. Det är strikta rutiner, disciplin och aga som gäller."

Idag tog de även upp en hel del om EC :tumsup: :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav rosalin » mån apr 07, 2008 13:41

såg oxå dokumentären, av en slump. Fast jag tyckte inte att det gav en jättebra bild av EC. Eller rättare sagt, jag tyckte att de framställde det som att EC håller bara de mest extrema på med (de som verkligen är för AP). Hade jag inte vetat vad ec var innan hade jag nog mer blivit avskräckt. EC är ju liksom något som vem som helt kan göra.

Men visst är det kul att EC iaf syns i media
rosalin
150 - Pissråtta

Inläggav SkogsKajsa » mån apr 07, 2008 14:18

rosalin skrev:såg oxå dokumentären, av en slump. Fast jag tyckte inte att det gav en jättebra bild av EC. Eller rättare sagt, jag tyckte att de framställde det som att EC håller bara de mest extrema på med (de som verkligen är för AP). Hade jag inte vetat vad ec var innan hade jag nog mer blivit avskräckt. EC är ju liksom något som vem som helt kan göra.

Men visst är det kul att EC iaf syns i media

Jo det är sant! Jag är inte AP-förälder i övrigt även om jag EC:ar. Tycker inte att det tvunget hör ihop alls även om EC gärna anammas av AP:are.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till EC i media