Vi är med i Göteborgs-Posten idag 14/10

EC har blivit mer uppmärksammat i media den senaste tiden. Här samlar vi sådana länkar!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Vi är med i Göteborgs-Posten idag 14/10

Inläggav Safireee » tis okt 14, 2008 11:21

Jag och dottern berättar om vårt ec:ande i GP idag. Kajsa berättar lite om ecsweden och det står även lite om AP och anknytning. Jag är själv jättenöjd med artikeln, men det ska bli spännande att se hur alla bekanta reagerar nu då...
:hide: :rodna:
Jag har inte berättat om att vi ska vara med för nästan någon. Men det kändes viktigt att ta chansen att sprida information om bebisar på potta, så därför valde jag att vara med.

Jag hittar inte artikeln på GPs webbplats och jag har ingen scanner, men så här ser upplägget ut iaf.

Bild
Molly 071010 sitter gärna på pottan
http://hippiemamman.wordpress.com/
Safireee
10 - Skitnyfiken

Inläggav shalita » tis okt 14, 2008 18:17

vad roligt! ja, alltid tar man väl chansen att få folk att förstå att bebisar o små barn är fullt kapabla att kontrollera bara vi föräldrar tar oss tiden.

men tänk ändå att tidningen väljer en 1-åring ändå (ser i din signatur ditt barns ålder) förr måste väl ändå en 1-åring på potta ha varit en ganska vanlig syn. annars finns det ju betydligt yngre ec-barn än så! men i sverige är väl 2-3 år normen att BÖRJA potta. men ni har väl säkert börjat tidigare!! menar inget ont om er utan tänkte bara ur journalistens perspektiv. ja har läst ec-artiklar i tidningar tidigare men då är det vanligast att det är barn under 8 månader eller så.
Bild
Bild
EC - tygblöjor - bära nära
Användarvisningsbild
shalita
150 - Pissråtta

Inläggav Safireee » tis okt 14, 2008 18:51

Perspektivet är typ en berättelse från att jag hörde talas om ec innan jag blev gravid tills nu när hon är ett. Hur vi har gått tillväga, andra människors inställning osv. Direkt i ingressen står "Sedan Molly var tre månader har hon fått hjälp att gå på pottan." Så det är så som upplägget har varit. :-)
Safireee
10 - Skitnyfiken

Inläggav shalita » tis okt 14, 2008 19:28

Safireee skrev:Perspektivet är typ en berättelse från att jag hörde talas om ec innan jag blev gravid tills nu när hon är ett. Hur vi har gått tillväga, andra människors inställning osv. Direkt i ingressen står "Sedan Molly var tre månader har hon fått hjälp att gå på pottan." Så det är så som upplägget har varit. :-)

jaha, ok. då är det inte så olikt andra artiklar ja läst då! att en tidig ålder drar åt sig mest uppmärksamhet! bra att visa hur det kan gå under 1 år också! att inte bara veta hur det går JUST NU med en 4-månaders t ex. blir bättre helhetsbild liksom.
Bild
Bild
EC - tygblöjor - bära nära
Användarvisningsbild
shalita
150 - Pissråtta

Inläggav pelikan » tor okt 16, 2008 09:30

Det låter ju jättebra! Tänk om artikeln kunde komma ut på nätet. Eftersom det är dig och ditt barn det handlar om, kanske du kunde be om en pdf? Då skulle ju vi (skitnyfikna ;-)) också kunna läsa!
Användarvisningsbild
pelikan
150 - Pissråtta

Inläggav Safireee » tor okt 16, 2008 11:17

Jag frågade journalisten om det gick att göra en pdf men det var tydligen emot deras policy (upphovsrättsfrågor och sånt). Eftersom artikeln låg under "Leva" så läggs den heller inte ut på nätet. :-/ Men jag ska se om jag inte kan försöka scanna den. Min svärmor har en scanner till exempel.

Journalisten sa även att hon funderar på att sälja artikeln vidare till fler tidningar. :-)
Safireee
10 - Skitnyfiken

Inläggav marre » tor okt 16, 2008 21:40

Jag såg den, tyckte den var jättebra! Kul med stort upplägg :tumsup:
Mamma till M 0507 och A 0706 Bild
Användarvisningsbild
marre
70 - Pissmyra

Återgå till EC i media