Hur göra med bajsandet?

Allmänt snack om EC

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Hur göra med bajsandet?

Inläggav winterangel » tor jan 21, 2010 01:19

Jag har inte läst särskilt mycket om EC, att jag började låta min tös göra ifrån sig i handfatet var snarare en känsla i magen och sedan när jag googlade fick jag bekräftat att jag inte var ensam.

Nu till saken. Jag har en tös på 7 veckor. För ett par dagar sedan började jag sätta henne över handfatet när jag tror att hon behöver kissa. Än så länge har vi inte lyckats få till så många träffar, utan hon kissar ist när vi ska klä på henne igen på skötbordet, men men.. det ger sig nog. Så länge hon är nöjd och glad med att sitta över handfatet en stund är jag nöjd.. Kan förtydliga att jag håller henne i det greppet som demonstrerades i någon tråd.

Men hur ska jag lyckas få henne att bajsa i handfatet? Oftast bajsar hon när hon äter, hon släpper inte ens flaskan (min mjölkproduktion hoppade aldrig igång så vi måste ge ersättning.. =( ).

Tack för ett härligt forum med mycket goda råd!!
Vackrast är det som vi Älskar
http://kiaskapar.blogspot.com
winterangel
1 - Smygfis

Inläggav Hemmamamma » tor jan 21, 2010 10:35

Hej och välkommen hit! :hello:

När vi fick vår första dotter såg jag det som en självklarhet att börja sätta henne på pottan vid sex månader såsom min mamma gjort med mig och min yngre bror. Eftersom hon så ofta kissade på skötbordet så snart vi tagit av henne blöjan, så började vi dock ett par månader tidigare, alltså vid fyra månader. Det fungerade utmärkt. Eftersom tiden sammanföll med den tid då vi börjat ge henne smakportioner så förändrades också hennes bajsvanor, vilka blev mer regelbundna. Istället för att bajsa fem till tio gånger per dag, bajsade hon mestadels bara en gång på morgonen - på pottan. Mitt råd är alltså att låta det ta sin tid.
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Inläggav winterangel » tor jan 21, 2010 23:04

Tack för tipset!
Jag har inte särskilt bråttom.. =)

Idag valde hon däremot att bajsa i handfatet. Jag satt och matade när hon helt plötsligt blev fly förbannad, tänkte att jag skulle byta blöjan som redan var nerbajsad, men där var ytterst lite bajs. Satte henne över handfatet och hon kissade & bajsade genast. Så stolt!!
Vackrast är det som vi Älskar
http://kiaskapar.blogspot.com
winterangel
1 - Smygfis

Inläggav Isabel » sön nov 28, 2010 10:24

winterangel skrev:Tack för tipset!
Jag har inte särskilt bråttom.. =)

Idag valde hon däremot att bajsa i handfatet. Jag satt och matade när hon helt plötsligt blev fly förbannad, tänkte att jag skulle byta blöjan som redan var nerbajsad, men där var ytterst lite bajs. Satte henne över handfatet och hon kissade & bajsade genast. Så stolt!!

haha.... jag fick en tår i ögat. Vad blödig man är. Men jag minns den där känslan, hur djävla stolt man är. En kompis beskrev det som en känsla av uppenbarelse....
Användarvisningsbild
Isabel
1 - Smygfis

Återgå till EC-snack