Att inte kissa ut allt ur blåsan

Allmänt snack om EC

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Att inte kissa ut allt ur blåsan

Inläggav silverros » fre dec 10, 2010 21:31

Hej (:
Jag heter Anna och har en son som är snart 7 månader. Vi har EC.at lite light första månaderna, nu har vi en potta stånedesv bredid sängen och en på vardagsrumsbordet. (Den glömmer vi även ta bort när vi har gäster. Vi är trevliga vi.)

Baffo är jätte duktig och kissar snudd på varenda gång på pottan. Det händer olyckor mest för att vi inte har tecknat och för att jag ofta missar (bara med en minut,blöjan är helt varm!) vilket är frustrerande. På natten så vaknar han varannan timme ungefär och vill gå på pottan(eller snarare, han vill inte kissa i blöjan) men han blir SKITARG när jag sätter han på pottan och kissar efter en hel del gråt. Dock tömmer han inte blåsan helt utan skvätter oftast lite.. vilket gör att vi får vakna varannan timme hela natten. Mindre kul.

Hur lär man bebisen det? VI har ofta samma problem på dagen. Jag upplever att han verkligen tömmer blåsan om han är på golvet utan blöja tex , men det är ju frustrerande när man satt han på pottan tio minuter innan och det kommit en mini kisspöl. :blahblah:

Alla tips mottages (: :ls:
silverros
1 - Smygfis

Inläggav Hemmamamma » tis dec 14, 2010 10:03

Ibland kanske man som förälder vill lite för mycket och erbjuder pottan lite för ofta. Så tror jag det kan vara för er. Vitsen med att potta på natten tycker ju jag är att barnet därigenom kan sova längre och slippa vakna var och varannan timme. Om han bara kissar småskvättar så kanske det inte var kissnödig han var, utan hungrig? Det är ju inte alltid så lätt att höra skillnad på de olika signalerna även om vi så gärna vill. Det är ju också så att man vissa dagar kommer in i en god rytm då barnet kissar ur sig ordentligt på pottan och slipper småskvätta, medan man andra dagar kommer helt i otakt med barnets kissrytm.

Ta det lugnt och Lycka till! :tumsup:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Återgå till EC-snack