Jag är helt ny som medlem, men jag har varit inne här och kikat länge. Vi fick vår första pojke för sex veckor sedan, och jag kan stolt säga att de bajsblöjor vi har bytt sen vi kom från bb är lätträknade. Han bajsade på handfatet redan första gången hemma. Kiss däremot, är mera en lyckträff. Han kissar ju hela tiden, så man finge ju inte göra annat än stå på toan om man ska fånga allt.

Nu till frågan.
Han bajsar nästan alltid med raketfart, dvs han skjuter på väggen bakom tvättstället. Det är väldigt löst, ser ut som matolja med keso i. Jag ammar så mycket jag kan, men ger mycket ersättning också. Är han allergisk mot något, mjölk t. ex?
Jag har provat att ge bara ersättning ett par dagar och det blir ingen skillnad. Det är ju ingen idé att jag slutar med mjölk själv så länge jag ger ersättning, eftersom ersättningen är baserad på mjölk.
Han har hemska gaser också, men sen vi började med Minifom och Semperdroppar kan han åtminstone fisa ut dem. Tidigare fick han hemsk magknip och skrek hela natten. Ofta vaknar han och skriker till, och om man då går på toan bajsar han i nio fall av tio.
Men frågan är ju, hur vet man hur bajset ska se ut, och framför allt, hur vet man om "raketbajs" är normalt? BVC lär ju inte veta med vilken fart bajset kommer ut, det är ju bara EC-folk som vet det. Alla andra vet ju bara hur det ser ut i blöjan efter det har hänt. Det kanske är normalt att bebisar skjuter ut bajset så?