Utvärdering av pottor!

Allmänt snack om EC

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Tuve » fre okt 06, 2006 19:38

Mitt lågbudgetbidrag:
Bild

Kan fås gratis eller för några kronor i godisaffärer.
Den är faktiskt förvånansvärt bra! Jag klämmer fast den diagonalt mellan mina knän, och kan vinkla upp den så att kisset inte kommer över kanten. Men den är ju inget för ett barn att sitta på, jag håller honom i knävecken.
Med lock på funkar den som resepotta, fast i det läget är det kanske lite synd att den är genomskinlig...
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav Pétronille » lör dec 02, 2006 14:47

Har oxå kört lågbudgetvarianten men tyckte det blev jobbigt att hålla och så blev jag orolig för att lillan skulle få kanterna in i låren. :-S Så jag skaffade en Babybjörn little potty (antar att det är den Kajsa kallar klassisk potta) när lillan var kring 4 mån, som funkar bra tycker jag, det är lätt att hålla i henne på den (hon kan inte sitta än själv). Jag sitter bakom henne på golvet tex. Fast nu vill hon mest leka med pottan och inte kissa i den, men det är ju en annan historia. :hellu:
mamma till Salome född den 29 april 2006
Användarvisningsbild
Pétronille
10 - Skitnyfiken

min favo-potta

Inläggav shalita » sön dec 16, 2007 20:48

BildBild

inte så bra bilder men, min favo-potta. min mans gamla. tar med den om vi reser bort på längre resa. annars har vi en liknande som bor under vagnen när vi bara ska på korta utflykter.
live-bilden är från när lillan var 5 månader, då vi oftast satte den i soffan eller i sängen om det var på natten. numera får den stå på golv o hon kan sätta sig själv på den.
garanterat nättast för rumpan att rymmas. min dotter gillar inte moderna pottor, som jag tolkat det i alla fall. verkar bekvämare med äldre modellen.
dessutom billig; antingen ligger nån hemma hos släktingar eller så kostar dom en 5:a på second hand.
bra med vit potta också, så man ser hur allting står till! :rodna:
Bild
Bild
EC - tygblöjor - bära nära
Användarvisningsbild
shalita
150 - Pissråtta

Inläggav SkogsKajsa » sön dec 16, 2007 21:13

Shalita: Detdär är vår favvopotta också! Den är perfekt för små rumpor och det allra bästa är att man kan känna inunder den om det blivit varm = kiss!
Köpte den till Lukas när vi skulle börja EC:a honom och nu har Nemi den :heart:

Den kostar 40kr på t.ex babyproffsen och finns i vitt, rosa och ljusblått :-D
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav mollyjones » sön dec 16, 2007 22:51

Vi har BB nya pottstolen och den funkar bra till en tvåmånaders tycker vi. Lätt att skölja i handfatet och stadig med gummilisten under. BB´s vanliga potta är lite svårare, mest eftersom den inte har någon list undertill utan far runt om man ställer den direkt på golvet.
Användarvisningsbild
mollyjones
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » sön dec 16, 2007 22:58

mollyjones skrev:Vi har BB nya pottstolen och den funkar bra till en tvåmånaders tycker vi. Lätt att skölja i handfatet och stadig med gummilisten under. BB´s vanliga potta är lite svårare, mest eftersom den inte har någon list undertill utan far runt om man ställer den direkt på golvet.

:iagree:

Vi använder den vanliga BB-pottan (klassisk) i sängen för nattkiss och ett tag hade vi den i bilen. I Sängen är de stadiga pga sina stadiga kanter plus att de är avlånga så de välter inte framåt så lätt om barnet sitter och lutar sig lite.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Föregående

Återgå till EC-snack