NY och frågande!

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Yonez » sön okt 22, 2006 12:26

:iagree:

visst är det jättehäftigt
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav Rozwa » sön okt 22, 2006 13:11

Jag sa precis ksss till Ingrid och då bajsade hon. Tror ni att det var en slump att hon bajsade eller att hon inte förstår att ksss betyder kissa? Kan man använda ksss som uppmaning till både kiss och bajs? (Vi har EC:at i en vecka) Ni som vet...?

Tyvärr bajsade hon på golvet och sen var det bajs över hela golvet när jag bar henne till toa. Sambon som har bacillskräck decinficerar halva lägenheten nu. Hi hi. Han är inte inne på EC tyvärr men han hjälper gärna till och städar efter små missöden.
Användarvisningsbild
Rozwa
10 - Skitnyfiken

Inläggav miriel » sön okt 22, 2006 13:17

Rozwa skrev:Jag sa precis ksss till Ingrid och då bajsade hon. Tror ni att det var en slump att hon bajsade eller att hon inte förstår att ksss betyder kissa? Kan man använda ksss som uppmaning till både kiss och bajs? (Vi har EC:at i en vecka) Ni som vet...?

Vi har alltid använt samma signal ("kiss, kiss") på både kiss å bajs. Det är nog bara att bestämma sig själv för vad man själv vill. :-D
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Inläggav tinaw » sön okt 22, 2006 17:42

Det är vanligt att man använder samma ord för bajs och kiss.

Du kanske kan trösta sambon med att coli-bakterierna i bajset inte kan leva om det blir torrt. Så i princip är det bara att torka upp och sen är det desinficerat och klart.
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav Rozwa » sön okt 22, 2006 18:24

Just vad jag tänkte med bajset. Det är inte så farligt med lite skit!
BildBild
Användarvisningsbild
Rozwa
10 - Skitnyfiken

Inläggav Yonez » sön okt 22, 2006 19:30

vi använder oxå samma signal för både :piss: :bajs:

skönt att han hjälper till med saneringen :lol: det är ju den tråkiga delen
Användarvisningsbild
Yonez
www.villsjalv.se

Inläggav Rozwa » lör nov 11, 2006 15:05

Nu har det nästan gått en månad sedan vi startade med EC. Vi har tagit det lugnt med EC:andet och även varit bortresta en vecka då det låg nere helt. Men vi har köpt en pottstol och idag kissade hon i den två gånger! Det var första gången och jag har inte sköljt ur kisset för jag vill visa sambon när han kommer hem!!!

Vi satte henne på pottstolen för någon vecka sedan men då hände ingenting, sedan testade jag idag och då gick det båda gångerna. Jag har gjort som så att när jag själv kissar så sätter jag Ingrid på hennes pottstol mitt framför mig och säger ksss och så har hon kissat. Givetvis har det varit dags att kissa för henne, annars hade hon ju inte gjort det. Under cirka tre veckor har jag sagt ksss när jag sett att hon kissat och det har alltså givit resultat. Kul!

Jag tror att detta är vårt sätt, alltså EC light; tygblöjor ibland, engångsblöjor ibland, utan blöja mycket när vi är hemma och sitta på potta när det känns bra att göra detta. Många blöta byxor blir det än så länge men det gör inget.
BildBild
Användarvisningsbild
Rozwa
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » lör nov 11, 2006 17:21

Rozwa skrev:Jag tror att detta är vårt sätt, alltså EC light; tygblöjor ibland, engångsblöjor ibland, utan blöja mycket när vi är hemma och sitta på potta när det känns bra att göra detta. Många blöta byxor blir det än så länge men det gör inget.

perfekt att ni hittat ert sätt att EC:a!! :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Rozwa » tor dec 14, 2006 17:28

Nu har vi hållt på med EC i ganska exakt två månader och jag tycker fortfarande att det är roligt. Framstegen är inte många om man jämför med många av er andra men jag tar det med ro. Ingrid har de senaste månaderna varit upptagen med att lära sig krypa och ställa sig upp så jag tror att det har ockuperat den mesta av hennes tid. Hon signalerar inte när hon vill kissa (eller om jag är dålig på att läsa av) så jag har blöjor på henne den mesta av tiden. Men idag för första gången så signalerade hon genom att bli gnällig och jag sprang med henne till pottan och jojomänsam så kissade hon på direkten. Annars har jag bara tagit henne till toa mekaniskt. Kanske går EC:andet lättare nu när hon har kommit ur lära-sig-krypa -stadiet. Ja, så ser det ut här. Tänkte bara skriva det...
BildBild
Användarvisningsbild
Rozwa
10 - Skitnyfiken

Föregående

Återgå till Latestarters