Småskvättande?

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Småskvättande?

Inläggav Kråkan » lör nov 11, 2006 16:11

Vi har EC:at sen 6 mån ålder, med bäst resultat på :bajs: biten, det är sällan vi prickar in kisset- kanske bara nån gång per vecka.

Vi sätter oss på toa med jämna mellanrum, efter hon vaknat, efter maten osv. Oftast har hon då kissat i blöjan en skvätt och då byter vi för att hon ska uppleva att det är naturligastt att ha en torr blöja, inte en fuktig. Hon har engångsblöjor.

Hur får man bukt på småskvättandet som blir i blöjan? Är det för att hon är van att kissa i blöjan och därför inte kissar stora kissar utan skvätter lite då och då istället?
Vi kan inte ha henne naken tyvärr pga våra gamla trägolv, annars skulle det vara att föredra så hon upplever känslan.

Överös mig med förslag tack! :heart:
Kråkan med busig tjeja född dec-05.
Tecknar massa ord.
Har EC-lightat från 6 mån ålder, nu verkar det övergå till nattEC, men dagarna är fortfarande lite si och så...
Användarvisningsbild
Kråkan
10 - Skitnyfiken

Inläggav Emma2 » mån nov 13, 2006 10:59

För oss var enda sättet att bli av med småskvättandet att ta bort blöjan...och det blev ju pölar. Kan ni inte olja in trägolvet el nått...blir det förstört om man torkar direkt??? Usch vad jobbigt...ni får kissa på kompisars golv :lol:
Training pants kanske som ni byter direkt???
Bild
Emma2
Bajspolis

Tack för svaret.

Inläggav Kråkan » tis nov 14, 2006 19:16

Emma2 skrev:För oss var enda sättet att bli av med småskvättandet att ta bort blöjan...och det blev ju pölar. Kan ni inte olja in trägolvet el nått...blir det förstört om man torkar direkt??? Usch vad jobbigt...ni får kissa på kompisars golv :lol:
Training pants kanske som ni byter direkt???

Det går tyvärr inte att göra något åt vårt gamla golv, det är stora springor mellan plankorna också som kiss och bajs skulle rinna ner i :-S annars skulle nakenrumpa vara att föredra.

Får lägga nytt golv eller hänga hos kompisar hela dagarna och -som du sa- kissa ner deras golv. :Hahaa: Sen lär man vara jättepopulär i kompiskretsen :app:

Trainingpants har vi tre st som vi provat på, och då märker hon bara av att hon kissat om det kommit mer än en liten skvätt.
Tecknar massa ord.
Har EC-lightat från 6 mån ålder, nu verkar det övergå till nattEC, men dagarna är fortfarande lite si och så...
Användarvisningsbild
Kråkan
10 - Skitnyfiken

Inläggav diddeldi » tor nov 16, 2006 22:57

vi har också gamla trägolv men jag har givit upp :roll: så det är kiss i springorna nu :rodna:
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Inläggav SkogsKajsa » fre nov 17, 2006 20:53

diddeldi skrev:vi har också gamla trägolv men jag har givit upp :roll: så det är kiss i springorna nu :rodna:

Det blir väll rätt fräsht igen om man skurar så såpavatten rinner neri ?
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav diddeldi » sön nov 19, 2006 00:22

SkogsKajsa skrev:
diddeldi skrev:vi har också gamla trägolv men jag har givit upp :roll: så det är kiss i springorna nu :rodna:

jo jag brukar försvara mig med det ;-) fast lite jobbigt är det faktiskt, särskilt i sovrummet där springorna är bredast.
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Ja man undrar ju

Inläggav Kråkan » mån nov 20, 2006 21:52

diddeldi skrev:
SkogsKajsa skrev:

jo jag brukar försvara mig med det ;-) fast lite jobbigt är det faktiskt, särskilt i sovrummet där springorna är bredast.

Jag tycker också det är jobbigt, men mest i köket när matsmulor, gröt, såpa osv kan åka ner i springorna. Det blir väl ett härligt lager där, så tappar man ett frö i springan så har det en perfekt grogrund och så börjar det växa upp något i köksgolvet :rofl:

Vi brukar moppa med ganska torr mopp nuförtiden, för att undvika att det blir massa fukt i springorna till råga på eländet.
Tecknar massa ord.
Användarvisningsbild
Kråkan
10 - Skitnyfiken

Inläggav trollungen » tis feb 20, 2007 21:01

jag har oxå en skvättare här hemma.. men nu har ja haft av blöja nästan hela dagen o så tog ja på honom vanliga byxor.. men han småskvätter ändå..
som tur e har vi inte stora mellanrum mellan golvplankorna :-D

men hur kommer man till rätta med skvättandet?

förresten? kan det vara ett alternati o bara ha byxor på? då känner hon ju med en gång om det blir blött :hmm:
trollungen
10 - Skitnyfiken

Återgå till Latestarters