behöver peppning

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

behöver peppning

Inläggav Krabatmamma » lör jan 06, 2007 17:25

I dag har vi haft en massa missar :-( !

Hela veckan har det gått så bra, Axel har till och med gått på toa när vi var på stan och det inte fanns pottor överallt. Vi hade blöja för säkerhets skull och den var torr hela tiden.

Men idag! Fyra missar och en blöt blöja när vi kom in från lekparken (han har haft tygblöja ute och till nattsömnen, och engångsblöja till natten som är torr ungefär varannan natt). Han har suttit på pottan utan att något kommit och en stund senare har kalsongen och byxan varit blöta. Eller så har han vägrat sitta på pottan.

Visst har vi lyckats också idag. Men det har krävt mer arbete. Som att jag också har satt mig på toa, då har Axel satt sig på pottan bredvid och så bajsade vi ihop.

Nåja... himla duktig är han ju nog. Från sju blöjor om dagen till ungefär en, eller en miss om dagen på någon vecka. Såklart måste det komma bakslag, när nyhetens behag klingar av, och potta inte längre är lika intressant utan bara vanlig vardag för Axel.

Men jag kan nog behöva en kram ändå.
Axel anlände 14.08.2005, Kasper kom till världen 17.05.2010
Krabatmamma
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » lör jan 06, 2007 18:59

Åh det kommer vara sådär, bra och dåliga dagar. Ibland går det bara oförklarligt dåligt, allt verkar bli missar och barnet verkar helt ointresserad och obrydd om EC:andets för och nackdelar.

Men visst kan man behöva lite extra stöd såna dagar så jag skickar en stor påse pepp och ett paket kramar till dig och hoppas att det går bättre snart igen! :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav dora » lör jan 06, 2007 21:57

här kommer en till
påse pepp
:-D
dora
250 - Pottsork

Inläggav tinaw » sön jan 07, 2007 17:16

Det där känner jag igen! Men det blir bättre igen ska du se :D pepp pepp från mig också!
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Återgå till Latestarters