hej hej!

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

hej hej!

Inläggav trollungen » ons feb 21, 2007 20:16

eftersom vi är ganska nya på detta samt inte hållt på så länge så har jag lite svårt o bestämma mig om vi ska ECa fullt ut rutin ECa eller EC light...som det är nu så blandar vi rutin med hobby :green:
hur startade ni? när? var ni båda med på det eller var det bara en av er som tyckte det verkade bra? och ECar ni fullt ut eller nåt annat?

ni får gärna berätta hur det gått och hur länge ni hållt på oxå :-P
trollungen
10 - Skitnyfiken

Inläggav dora » tor feb 22, 2007 00:12

vi började när leonard var runt 4 mån. och vi var båda med på det. jag tycker det går i berg och dalbana. ibland varar ec-topparna längre, och ibland är det dalarna man får ta sig igenom... nu när leo är 20 mån brukar han säga till innan han ska kissa eller bajsa, men än så länge är det med så minikort varsel att man inte hinner B-) men det är ju ändå ett gott tecken :tumup: vi har ecat både "intensivt" (i början) och på rutin (när ec inte var poppis ;-) mellan 1-1,5 år ungefär.) jag tycker det viktigaste är själva kommunikationen - att erbjuda och att lyssna på svaret! och sedan om kisset hamnar i pottan, på golvet eller i blöjan är sekundärt - det är just att införa kommunikationen kring det som är viktig! och med detta följer att kisset hamnar allt mer sällan i blöjan, när barnet märker att föräldern lyssnar på dess signaler och får andra alternativ :vågen: lycka till! :tumsup:
dora
250 - Pottsork

Återgå till Latestarters