Bättre sent än aldrig...

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Bättre sent än aldrig...

Inläggav Helma » sön sep 30, 2007 21:35

Alltså jag skulle ju inte EC:a, näpp det orkar jag inte :roll: Men nu så har jag ett barn som visar tydligt när hon ska göra ifrån sig och då är det väl bara att prova eller? Det är så skönt när sånt här händer, man får faktiskt ändra sig B-)

Så ikväll var det dags, som alla andra kvällar. Vid sista blöjbytet får hon den där koncentrerade blicken. Jag tog upp henne och höll henne ovanför toan och ja det gav resultat :-D

Lisa blir 7 månader nu så jag hoppas att det kommer att fungera med lite EC light. Ska försöka i alla fall, eftersom hon som sagt visar väldigt tydligt på kvällarna att något är på g.

Tips emottages gärna!
Helma
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » mån okt 01, 2007 08:49

Hej, välkommen och grattis till kommunikationsstarten! :vågen: :-D
Nemi blir också 7 mån nu, men hon är ju EC:ad från start så det är inte så mycket att jämföra med. Men mitt tips är att fortsätta som du gör; när du märker att det är något på gång (eller när du vet att det brukar hända något) så håll henne över toan. Ju mer hon märker att du lyssnar och hjälper desto mer kommer hon antagligen att försöka tala om för dej när det är dags också, barn är smarta! :tumup:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Re: Bättre sent än aldrig...

Inläggav Hemmamamma » lör okt 13, 2007 19:54

Helma skrev:Alltså jag skulle ju inte EC:a, näpp det orkar jag inte :roll: Men nu så har jag ett barn som visar tydligt när hon ska göra ifrån sig och då är det väl bara att prova eller? Det är så skönt när sånt här händer, man får faktiskt ändra sig B-)

Du kommer nog snart att märka att inte alls är jobbigare att låta barnet få göra ifrån sig på potta eller toalett, utan istället oerhört mycket smidigare, för att inte tala om hur mycket lättare det blir att träna bort blöjan när det blir dags för det...

På "EC-snack" kan du hitta massor av råd och tips och frossa i fördelar med "EC"! :-D

Lycka till! :tumup:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Inläggav Helma » lör okt 13, 2007 20:05

Nä det är inte alls jobbigt med EC. Det är skönt när fördomarna visar sig vara just fördomar :-D
Helma
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » lör okt 13, 2007 20:12

Helma skrev:Nä det är inte alls jobbigt med EC. Det är skönt när fördomarna visar sig vara just fördomar :-D

:floet2: ;-)
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Latestarters