Råd önskas!

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Hemmamamma » lör okt 13, 2007 07:04

Nu var det länge sedan mina barn var så små, men rent spontant tycker jag att det låter som att du sätter henne på pottan lite för ofta. Vi hade för-säkerhets-skull-blöja på våra barn och satte dem på pottan direkt efter att de vaknat, innan de skulle sova, innan vi skulle gå ut och när vi kom in igen o.s.v. Förutom dessa "rutinpottbesök" så försökte vi också vara lyhörda för flickornas signaler och erbjuda pottan när vi trodde att de behövde. Vissa dagar kom man in i en bra rytm och det gick bara åt ett fåtal blöjor, medan man kom in i helt fel rytm andra dagar, då det kunde gå åt en hel del blöjor. Vi var dock alltid mycket noga med att alltid byta blöja så snart vi märkte att något kommit i den.

Lycka till!
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Inläggav Mamma N » sön okt 14, 2007 20:05

Tack för alla svar!
Anledningen till att jag tog henne till toaletten så ofta var att hon kissade så ofta när hon var blöjlös,ibland varje kvart.Men nu har hon blöja hela tiden och jag erbjuder henne toaletten då och då.Men det här med training pants,kan det vara nåt för oss tror ni?Iså fall var hittar men såna i 10-månders storlek?
Mamma N
Mamma N
10 - Skitnyfiken

Inläggav Hemmamamma » sön okt 14, 2007 20:20

Mamma N skrev:Tack för alla svar!
Anledningen till att jag tog henne till toaletten så ofta var att hon kissade så ofta när hon var blöjlös,ibland varje kvart.Men nu har hon blöja hela tiden och jag erbjuder henne toaletten då och då.Men det här med training pants,kan det vara nåt för oss tror ni?Iså fall var hittar men såna i 10-månders storlek?

Jag skulle tro att hon ganska snart slutar med småskvättandet, när hon vant sig vid att kunna tömma blåsan ordentligt på potta eller toalett.

Angående potträningsblöjorna så föreslår jag att du skriver en tråd om det på "EC-snack". Titta gärna på tidigare trådar där också. Jag minns inte var jag läste om de små "training-pantsen". :mitvit:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Föregående

Återgå till Latestarters