Nya tag

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Nya tag

Inläggav Helma » mån jan 28, 2008 19:57

Då så tar vi nya tag efter en bedrövlig höst med bara sjukdom, Lisa lessnade på pottan och jag orkade inte riktigt engagera mig. Hon har suttit på pottan sporadiskt under denna tid ändå, men det har inte varit EC-light ens.

Men nu så ska här EC:as, för att det är så kul och för att Lisa trots allt visar intresse. En extra bonus är att storasyster äntligen blivit blöjfri, och då börjar ju tanken leka med två blöjfria barn. Vad härligt det skulle vara!

Så i dag har det pottats och ja Lisa fixade ju det galant. Hon visar tydligt när hon inte vill/kan kissa när mamman ändå sätter henne på pottan. Det har väl blivit lite för mycket i dag också kan jag tänka.

Så vi är back on track och jag hoppas att Lisa hänger på.
Helma
10 - Skitnyfiken

Inläggav Hemmamamma » fre mar 07, 2008 21:59

Hej!

Det där med sjukdom kan verkligen spela in. :ill: Vår yngsta flicka bajsade i stort sett aldrig i blöjan när hon var frisk, men det gjorde hon däremot när hon var sjuk. Det var som att hon inte brydde sig alls då; varesig var hon kissade eller bajsade. Sattes hon på pottan när det var dags, gjorde hon ifrån sig där, men hon tog inga egna initiativ.

Vid 17 månaders ålder började vi ta bort blöjan och jag minns att jag var beredd på ett bakslag vid första förkylningen - men det kom inget. Nu är hon tre år och har inte ens bajsat på sig när hon haft magsjuka!

Lycka till! :tumup:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Återgå till Latestarters