nu får vi räkna oss till latesterters i stället

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

nu får vi räkna oss till latesterters i stället

Inläggav lillvilda » lör apr 12, 2008 18:04

:hmm: hur hamnade vi bland latestarters det gick ju så bra när vi började med liam då han var 3-4 månader men sen kom vi av oss vid 6 månader. Vi fick en jätte svacka å plötsligt ville han inte veta av varken potta lr handfat. I omgångar sen dess har jag försökt med pottan men han vägrar sitta på den. Han kan sitta en kort kort stund men inte om han är nödig då ska han därifrån fort. Han verkar inte fatta att han får kissa i pottan utan får panik när han känner att kiss är påväg och reser sig upp. Håller jag kvar honom lite försiktigt så håller han sig å kissar inte.

Han är blöjfri större delen av tiden hemma men det har bara resulterat i att han kissar på golvet å sen tittar på mig. bajsar han kommer han till mig sen för att bli tvättad men vägrar pottan och handfatet. Vad gör vi nu för att komma vidare?? nån som har tips. leksaker och sång har inte funkat!

Han vet att han kissar men tycker det är bekvämt att göra det stående på golvet. :blahblah:
lillvilda
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » lör apr 12, 2008 20:42

Ja ibland blir det inte som man planerat, men det blir nog bra iallafall! :-)
Har ni testat toaletten? Han kanske känner sig mer bekväm med att göra som ni gör? Att visa vad som händer när ni sitter där kanske är ett plus?
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Blixa » lör apr 12, 2008 21:23

Vi hade ett jättelyft med vår stora kille när vi köpte en pipinett-potta för kvinnor på apoteket. Den var tänkt till mig på landet där fästingarna annars äter upp en när man kissar ute men Hektor älskade att få kissa i den eftersom han kunde stå och kissa då. Den ser ju inte ut som en vanlig potta heller så det kanske inte blir så laddat om er son inte vill sitta på en sådan.
Blixa
10 - Skitnyfiken

Inläggav Hemmamamma » tis apr 15, 2008 13:43

Jag hänger inte riktigt med i åldern. Hur gammal är han nu?

I alla fall skulle jag vilja rekommendera toalett med barnsits och att ni är tydliga med att tala om vad man ska göra på toaletten, så att han vet att det är rätt att göra ifrån sig där. Mycket beröm när det blir rätt! :app:

Man har ju hört talas om att det finns män som inte vill sitta ner när de kissar, men jag trodde nog att det rörde sig om den betydligt äldre generationen. :lol:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Återgå till Latestarters