Ny här

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Inläggav Hemmamamma » ons jun 25, 2008 15:12

Bé Bé skrev::ls: Jag känner mig så stolt!! jag fick min B till att kissa 2 ggr i badkaret :ls: Måste bara läsa lite mer vilka tider jag skall eca honom.Han gillar ej pottan för det gör ont på honom(tror jag).Nu är jag mer eggad!!

Jag skulle definitivt se till att skaffa en lämplig potta!!! Alternativt gå direkt på toaletten med barnsits. (Att lära barnet kissa i badkaret ser jag enbart nackdelar med.) Det finns en jättebra pottguide här på forumet. För många barn är det viktigt att de når ner med fötterna ordentligt när de sitter ner.

När det gäller tider, så är det väl framför allt när barnet vaknat innan det ska lägga sig, innan man går ut och när man kommer in igen (fast nu på sommaren går det ju oftast bra att kissa utomhus.) Det finns många trådar som handlar om barnets signaler, som kan variera en hel del när de är i den åldern.

Lycka till! :tumup:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Inläggav *BEA* » ons aug 20, 2008 11:55

Hej hej!

Nu var det snart två månader sedan jag skrev här på forumet och behövde lite stöd och peppning. Jag vill bara skriva att vår lilla tjej nu snart 19 mån blivit så OOOTROLIGT duktig och säger till både då hon ska kissa och bajsa.
- "bajs" kallar hon det båda två, men säger då hon kissat på pottan eller toan... "kiss kiss" och så klappar hon händerna. Jag är så himla stolt och kan inte fatta att det gått så bra. På nätterna har vi fortfarande blöja och oftast då hon sover i vagnen, men tror att vi ska skippa det också för att ge henne chansen att fixa det också. Märker att hon ibland i sömnen säger " hållhållhåll" som hon säger efter hon har sagt till att nu är det dags. Tror att hon då kissar ner sig och småvaknar därför.

Att vara tydlig med vad vi ville... (att kisset skulle i pottan och inte i trosorna) var ju A och O! Vill tacka alla för tipsen och hjälpen att göra min lilla flicka praktist taget torr...

mvh *BEA*
*BEA*
1 - Smygfis

Inläggav Hemmamamma » fre aug 29, 2008 20:46

Jättekul! :tumsup:
Hemmamamma
Hemmamamma
350 - Storbajsare

Föregående

Återgå till Latestarters