Hur går vi vidare?

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Hur går vi vidare?

Inläggav Sara B » mån aug 04, 2008 12:49

Vi kör lite EC-light laterstart. Jag pottar mest på rutin. Jag tycker att det på sista tiden börjat gå riktigt bra. Det känns som hon blivit mer och mer medveten om möjligheten att kissa på pottan :) I förrgår sa hon till och med till. Hon gillar verkligen pottan också :)

Vi kör med engångsblöjor och jag känner att det inte blivit bra när vi plockat bort dem eftersom jag då känner mig lite mer stressad och försöker potta henne ännu oftare vilket resulterar i inget alls.

Funderar lite på training pants huggies finns i den lokala affären men då antingen i hennes storlek för killar eller flera kg för stora. Någon med erfarenhet vilket är bäst för stora eller för fel kön?

Den andra frågan är att bajsa. Jag trodde nog inte att det skulle bli svårt eftersom det ofta är tydligt när hon bajsar. Problemet kanske är att hon inte riktigt kopplar bajs till pottan just nu tror jag också att det är lite svårt för att hon oftast verkar bajsa när hon är ensam. Förmodligen vill hon vara ifred. Råd och tips någon?
Mathilde 2007-04-10.
Sara B
10 - Skitnyfiken

Återgå till Latestarters