Hur se tecknen på ett väldigt aktivt barn?

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Hur se tecknen på ett väldigt aktivt barn?

Inläggav freddie » fre sep 26, 2008 21:46

Ååh jag söker stöd, och tips. Vår son är snart 6 månader och vi har senaste månaden försökt göra ksss ljud och poo ljud, på mornarna funkar det ganska bra då han gjort i pottan eller handfatet ett par gånger. Men sen, resten av dagen så är det såå svårt att se tecken. Han är vad man kan kalla krävande, mycket aktiv, vänder och vrider sig. Gnäller och ropar om jag inte är nära. Rullar, hummar, gillar aldrig vagnen osv. Jag har försökt observera honom men ligger han på mage så ser jag ju inte mycket. Någon med liknande erfarenheter som ec:at?
freddie
1 - Smygfis

Inläggav nallemaja » lör sep 27, 2008 10:51

:iagree: Det låter som våran lilla bebis!

Min son är 6,5 månader nu (ec'ad från 16 dagar) och det ÄR en svår ålder! Det som är lättast för oss är när vi bär i sjal, då märker man av signalerna så tydligt (när man vet hur de ser ut)!

Säger han till bättre när ni sitter med nere på golvet? Har märk det på lillen!
Sen tror jag att det ibland kan vara roligt att plaska runt i kisset :roll:
Vi torkar bara upp och lådsas som att det regnar :floet2:

Kan inte hjälpa så mycket mer än att säga att vi har likadant hemma!
Lycka till och håll modet uppe (och blöjan på om ni inte orkar skura golvet ;-) ) Det viktigaste är att ni har börjat och att det går bra på morgonen! :tumsup:
Initiativtagare till den kommande svenska ec-handboken
Bild
Kanske min blogg kan muntra upp? http://tokiga-familjen.blogspot.com/
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Inläggav pelikan » lör sep 27, 2008 21:42

Jag tänkte just det - att det går "rätt" till en gång om dagen är ju jättebra! Bara det kommer ju att underlätta när potträningen blir "intensivare". Jag har just träffat två barn som blev skiträdda :Hahaa: när de fick se bajset i pottan för första gången.
Användarvisningsbild
pelikan
150 - Pissråtta

Inte ge upp mao

Inläggav freddie » tor okt 02, 2008 22:17

Tack, det känns ju hoppfullt när ni säger så iaf. Jag fortsätter titta och erbjuda pottan. Har ni fler bra tips hur man kan göra nattetid?
Bara att komma till ro och sova tar låång tid (trots rutiner osv). Han kan lika gärna ligga och snacka klockan 4 som att sova så jag har hittills inte bytt på honom nattetid, blöjan är jättetung på morgonen. Sackarn. :floet2:
Tips? :siishah:
freddie
1 - Smygfis

Inläggav nallemaja » fre okt 03, 2008 08:58

Jag har tidigare startat den här tråden när lillen var bara någon månad hoppas du hittar något där!
http://forum.ecsweden.se/viewtopic.php?t=1854

Men om din bebis inte bryr sig så mycket om när han ska sova osv så kanske ni skulle prova att strunta i nattningsrutinerna ett tag och bara se hur och när han vill sova?
(Vi har inga rutiner alls och han somnar mellan 20 och 22 på natten ooch sover sedan ca 10-12 timmar... På helgerna är han vaken om vi är borta hos folk och då kan han somna vid ca 24 men sover som sagt sina timmar ändå... Det är ganska skönt! Vi har försökt att lägga honom tidigt några gånger när vi vill ha lite mys men han verkar känna på sig att vi VILL att han ska sova och då blir han ännu mer vaken :roll:

Det är så vi gör, jag vet att det kanske inte passar alla men det funkar här ialla fall ;-) )
Initiativtagare till den kommande svenska ec-handboken
Bild
Kanske min blogg kan muntra upp? http://tokiga-familjen.blogspot.com/
Användarvisningsbild
nallemaja
250 - Pottsork

Bra sidor

Inläggav freddie » tis okt 07, 2008 20:27

Tack, det gav massor av tips. Just nu tar det två timmar att få honom att sova, sen käkar han hela natten och är jätteorolig från 4-5 tiden. Inatt ska jag prova att potta honom och byta blöjan i sovrummet så får vi se. Sämre kan det iaf inte bli ;-)
freddie
1 - Smygfis

Återgå till Latestarters