Torr nattblöja :0)

Om att börja EC:a med bebisar mellan ca 6 och 18 månader.

Moderatorer: melon, Veronika, SkogsKajsa, feber

Torr nattblöja :0)

Inläggav Emma2 » sön jul 23, 2006 08:38

Vigo har väldigt svårt att komma till ro just nu....så det blir ganska sent innan vi lägger oss. Igår tog nattningen 3h :sad: av gråt o övertrötthet.
Innan han ville lägga sig efter många amningar så började han slita i blöjan...så jag tänkte att han vill nog kissa så jag tog fram pottan, jovisst han kissade direkt. Detta var vid 23 tiden. Imorse vaknade han vid 9 och kissade massor på pottan och då upptäckte jag att nattblöjan var helt torr :loving: :loving: :loving: Fast han ammat en sådär 4-5ggr i natt o sovit oroligt.
Detta är ju såååå kul :love: :love: Man blir liksom stolt i sin EC-själ :green:
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav SkogsKajsa » sön jul 23, 2006 11:55

Kul med torr nattblöja, hoppas det blir en trend som håller sig :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Veronica » sön jul 23, 2006 19:03

Vad roligt!! :app:
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Inläggav Emma2 » mån jul 24, 2006 19:11

Blöjan var i princip torr i natt igen...han kissade en skvätt i går kväll, men jag bytte inte eftersom han ju haft svårt att komma till ro...o sen hade han inte kissat mer....massor kom det i morse på pottan :tumsup: :love:
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav Emma2 » tor sep 28, 2006 11:50

Vi har haft en mellanperiod här med väldans blöta nattblöjor blandat med helt torra.
Senaste veckan har vi bara haft en blöt nattblöja :loving: Jag märker att de dagar jag inte jobbar ammar han lite mer utspritt på dagen o inte allt på em/kväll och de nätter sen är blöjan ALLTID torr :tumsup:

Jag har provat att potta honom ngn natt nu när han bökar omkring... :rock: o yes han somnar om efter det. Men ibland har jag inte orkat röra mig ur fläcken...helt utslagen. I natt vågade jag mig på att skita i att ta på blöjan efter amning/pottning....
När vågar man ta bort nattblöjan helt???? :hmm: :hmm: :hmm:
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav Bé Bé » fre apr 17, 2009 15:17

Hej,

Här är en till som har haft 4 ggr torr blöja, 2 ggr nattetid och 2 ggr lunchtid.Och idag sov han enbart med kalsonger vid lunch.Varje morgon har han kissat i pottan.jag är så stolt över att han har hållit sig sen igår kväll,men kanske är det för att han har ej ätit välling på kvällar sen han blev sjuk.
Tydligen har han fattat det med att kissa i pottan eftersom jag har haft honom blöjfri i 2 dagar om dagen,men att bajsa i pottan har han inte riktigt förstått.Trots allt,vi har ecat ho0nom snart i 1 månads tid och han är 17 månader.
När blir det halleluja?Snart kommer hans lillasyster och då fasar jag att han återgå till bebisstadiet,kan det vara så?

Tackar för svar och sorry TS om jag har kapat din tråd.
Bild

Sjalande mor till B,född 071110
Har börjat med tygblöjor men ej fullt ut
Vill börja ECa och är VÄLDIGT intresserad
Bé Bé
10 - Skitnyfiken

Återgå till Latestarters