Vilka här är gravida mer då?

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Inläggav rosenbaby » fre mar 02, 2007 18:46

Usch!!
Tro mig - jag lider med er!
Fy %&/(¤% för vinterkräksjukan.

Just det bäbis - stanna tills alla blivit frisk!
Krya på er...och det är bums!
Skickar några :ls: så det kanske går fortare att tillfriskna.
Användarvisningsbild
rosenbaby
70 - Pissmyra

Jag är gravid!

Inläggav Katla » ons apr 18, 2007 17:25

Kanske lite sent ute, dom flesta av er har väl redan fött :-D Grattis till er!
Jag är i varjefall i vecka 30 så det närmar sig så sakterliga. Har tänkt en del på hur det kommer att gå att ECa när man har en vild 4-åring som klättrar på väggarna :green: men det löser sig väl alltid.
Har en dotter på 4 år som vi ECade och en son född i juni 2007 som vi så smått börjat EC:a.
Katla
1 - Smygfis

Re: Jag är gravid!

Inläggav SkogsKajsa » ons apr 18, 2007 17:39

Katla skrev:Kanske lite sent ute, dom flesta av er har väl redan fött :-D Grattis till er!
Jag är i varjefall i vecka 30 så det närmar sig så sakterliga. Har tänkt en del på hur det kommer att gå att ECa när man har en vild 4-åring som klättrar på väggarna :green: men det löser sig väl alltid.

Välkommen hit och grattis till snart bebis! :-D
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Katla » ons apr 18, 2007 18:31

Tack så mycket! Jag har kikat lite på den här sidan i flera omgångar och tycker att den är jättebra. Jag har hållt en del föredrag om EC när dottern var yngre men sen rinner det ju ut lite i sanden... Nu ska det bli kul att komma in i "svängen" igen :-)
Har en dotter på 4 år som vi ECade och en son född i juni 2007 som vi så smått börjat EC:a.
Katla
1 - Smygfis

Inläggav SkogsKajsa » ons apr 18, 2007 19:11

Katla skrev:Jag har hållt en del föredrag om EC när dottern var yngre

Berätta mer! :-D
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Katla » tor apr 19, 2007 15:50

Jag har hållit föredrag för några föräldragrupper och lite andra som visat intresse. Där har jag pratat om hur och varför vi kom in på EC, hur vi gjorde med dottern, hur andra gör mm mm. Har faktiskt fått väldigt bra respons :-D På ett av föredragen satte sig faktiskt min dotter, då drygt ett år, på pottan och bajsade framför allihopa (typ 20 personer) :tumup: :-D Hon är inte blyg inte!

Vi var föresten med på Baby boom för några år sen och pratade om alternativt föräldraskap och då gick hon oxå på pottan framför kameran :-)
Katla
1 - Smygfis

Inläggav blobban » tor apr 26, 2007 18:53

Jag är fortfarande gravid. Har bf den 12 juni och börjar så sakteliga bli trött på att leva med konstant minnesförlust och halsbränna. Har haft paus från alla "bebisprylsplaneringstankar" en tid, men nu börjar det kännas aktuellt igen.
blobban
10 - Skitnyfiken

Inläggav melon » tor apr 26, 2007 20:57

Ja me :hello:

Vi ska ju ha nästan samidigt (6 juni) och jag börjar också tröttna... Sjukskriven halvtid för foglossning, och jobbar sista veckan nästa vecka! Då ska jag bara gå hemma och tvätta bebiskläder och baka kakor att stoppa i frysen och med skräckblandad förtjusning tänka på den kommande förlossningen...
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav blobban » sön apr 29, 2007 16:11

Åh! Hej! :hello:

Jag när en plan om att göra mat i portionspaket att stoppa i frysen. Tänker att det kan vara skönt att ha redo när vi är hemma med Blobban den första tiden och inte vill stå och greja med långkok halva dagar. Men självklart måste det ju finnas kakor och bullar hemma oxå! B-)

Har jättemycket kvar att greja innan det är tajm att klämma ut barnet, men det blir lixom inte av att jag gör något... Och mannen gör inte heller något, för vi är lixom överens om att "Det löser sig. Det är lååångt kvar". Fast egentligen borde vi skärpa oss NU JETZT BUMS, för sanningen är ju att vi inte har en endaste liten mikroaning om någonting. :help:
blobban
10 - Skitnyfiken

Inläggav melon » tis maj 01, 2007 09:21

Men det är sant... det löser sig!

Jag gick hemma hela sommaren med Siri (hon är född 22 augusti) och bara var ledig. Hade stora planer på att sy och baka bullar och göra matlådor och allt. Men sen kom hon 3 veckor för tidigt (nja egentligen 1 men jag hade räknat med att gå över tiden för det gjorde ju tydligen alla förstföderskor :roll: B-) ) så det enda jag kunde tänka på när förlossningen startade var att jag inte hade hunnit färdigt. Jag hade ju inga bullar i frysen :help: Som tur var kom min snälla farmor med flera lådor kakor, så vi klarade oss bra ;-)

Sen visade det sig att bebisar sover rätt mycket den första tiden, så man har gott om tid att steka falukorv ;-)

Första barnet?

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav SkogsKajsa » tis maj 01, 2007 13:32

melon skrev:Sen visade det sig att...
...ENDEL...
melon skrev:...bebisar sover rätt mycket den första tiden, så man har gott om tid att steka falukorv ;-)

om jag får be :this:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Jenny » tis maj 01, 2007 13:51

SkogsKajsa skrev:
...ENDEL...
melon skrev:...bebisar sover rätt mycket den första tiden, så man har gott om tid att steka falukorv ;-)

:iagree: Eller så sover de bara i en vagn som rullar eller i någons famn. ;-)
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav melon » ons maj 02, 2007 06:13

SkogsKajsa skrev:
...ENDEL...

:lol: :lol: :lol: Ursäkta!

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav melon » ons maj 02, 2007 06:14

Jenny skrev:
SkogsKajsa skrev:
...ENDEL...

:iagree: Eller så sover de bara i en vagn som rullar eller i någons famn. ;-)

Ja, jag sa ju inte hur eller varför de sover ;-)

Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav blobban » mån maj 07, 2007 13:16

melon skrev:Men det är sant... det löser sig!

Första barnet?

Åh, vad skönt att höra! För, jo, det är första barnet och vi vet ju bara att barn ska ha mat och vatten och en bra cykel så småningom...

... men så ska vi ju veta allt annat oxå. Som hur bär vi en färsk bebis i en Sino (vad tusan är den där grodställningen egentligen?) och när ska vi börja med EC och hur mycket doningar behövs vid skötbädden? Och ska vi verkligen ta emot besök den första månaden och kan vi neka bvc-tanten tillträde till vårt hem eftersom vi är mitt uppe i en helrenovering samt tillbyggnation av boningen? Och vad händer på BB och när får jag åka hem och är det okej att gråta av kärlek till sin man och när är mina fingrar så smala att vigselringarna går på och vad gör vi om barnet får kolik och hur är man egentligen när man är världens bästa föräldrar??? :whut: :whut:
blobban
10 - Skitnyfiken

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid