Får sova på soffan nu (om foglossningar)

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Får sova på soffan nu (om foglossningar)

Inläggav SkogsKajsa » mån jan 01, 2007 21:03

Jag fick såna hemska foglossningar för ett tag sen och ibland tog jag mej inte ur sängen ens på morron för det gjorde så ont. Hade även en hel del ont på dagen, men inte alls lika mycket och då hade jag ett foglossningsbälte som stöd också.

En natt när vi ville sova lite längre på morron så la jag mej nere på soffan för Lukas somnar inte om när jag ligger i sängen när han kommer in till vår säng på morronen. (Han sover ofta i egen säng till mellan 7 och 9 på morron och vaknar han innan 8.30 typ så kan han sova en stund till i vår säng med Jonas)

Jag tänkte att det fick bära eller brista med foglossningarna eftersom en hård skinnsoffa inte är det skönaste att sova i, men istället sov jag bättre än på länge och hade inte alls lika ont. Jag fortsatte förståss att sova på soffan men inatt provade jag dumt nog sängen igen för att vakna med världsont vid 4-tiden och fick försiktigt vagga mej ner till min kära soffa igen!
Jag älskar min soffa! :heart: :heart:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav dora » mån jan 01, 2007 21:31

oj, vad jobbigt det låter. bra att du trivs på soffan. hoppas det blir bättre snart!
dora
250 - Pottsork

Inläggav Tuve » mån jan 01, 2007 22:05

Jag skickar allt gott jag kan till din höft! Själv led jag också länge av ont i höften, tills det visade sig att det inte var foglossning utan s.k. falsk ischias. Det botar man utan vidare med lite stretch-övningar! Hoppas du inte behöver lida länge.
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav melon » tis jan 02, 2007 06:26

Det är inte bra att ligga i mjuka sängar med foglossning! :nono: :this: Tydligen ligger man som en banan i en mjuk säng (böjd på mitten) och då snedbelastar du fogarna hela natten, inte konstigt att du har ont sen då!

Jag har mest ont på dagen men så sover jag också i världens hårdaste och skönaste säng! :-P Har ni ingen hård gästsäng du kan ställa upp i sovrummet så länge? Synd om Jonas och dig att sova isär ända till mars! :-S
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav MrGreen » tis jan 02, 2007 14:12

Man sover bäst i en ganska hård madrass.. Ett tips om du vill sova bredvid Jonas är att stoppa en plywoodskiva in under bäddmadrassen, om ni nu har en sån :mitvit:

Har inte provat det själv men vet andra som gjort det och sover så gött :green:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Inläggav SkogsKajsa » tis jan 02, 2007 20:47

melon: vår säng är inte så hiskligt mjuk heller...men inte hård som en skinnsoffa direkt :lol: Har alltid tyckt det vart skönt med hårt underlag at sova på, när jag gick i gymnasiet la jag mig ofta på golvet och sov istället när jag sov dåligt.

Har tyvärr ingen hård gästsäng och plywood orkar vi nog inte böka med så soffan får duga, men Jonas ser gärna på TV på kvällarna så vi ligger tätt då istället :green:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Marlene » ons jan 03, 2007 01:08

kuddar mellan benen... det kunde jag inte sova utan när jag var gravid. Nu har jag köpt en sån här kudde http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/sova.htm som ska användas nästa graviditet (stoppningen i en vanlig kudde ville på att rymma så man fick vända kudden ett antal gånger per natt)
Användarvisningsbild
Marlene
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » ons jan 03, 2007 18:29

Marlene skrev:kuddar mellan benen... det kunde jag inte sova utan när jag var gravid. Nu har jag köpt en sån här kudde http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/sova.htm som ska användas nästa graviditet (stoppningen i en vanlig kudde ville på att rymma så man fick vända kudden ett antal gånger per natt)

Jag måste också ha en kudde mellan knäna, har funderat på en såndär kudde också men är för snål :ops:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav tinaw » ons jan 03, 2007 20:00

Jobbigt med så mycket foglossning! Kudde mellan knäna är mitt favorittips också. Eller amningskudde. Fast jag gillar vanlig kudde bäst.
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav SkogsKajsa » fre jan 12, 2007 19:07

Nu sover jag i sängen igen! :vågen:

Jag tänkte på det melon :loving: och MrGreen skrev :app: och kom fram till att vi faktiskt HAR en gästsäng som är hård. Det är en såndär som man har under bäddsoffan som man rullar fram och fäller ut ben på.
Jonas hjälpte mej att skruva av benen på den och sen la vi den under bäddmadrassen i dubbelsängen! :-D

Jag får lite mer foglossningar än när jag sover i soffan, men i soffan får jag istället ont i ryggen så av två småonda ting väljer jag lite foglossningar och är nöjd med att slippa jättefoglossningar och soffan :vågen: :vågen: :vågen:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Sagogrynet » fre jan 12, 2007 22:35

Låter som en bra lösning! :-D

Jag hade också hemska foglossningar och sov alltid med en kudde mellan knäna och en bakom ryggen som stöd.

:notes: Fler tips mot foglossning..
När man går ska man gå som om man hade en väldigt snäv kjol på sig, ihop med knäna och ta små steg.
När man sitter ska man aldrig sitta med benen i kors utan ha båda fötterna stadigt i marken och knäna ihop.
Mamma till Elsa (060110)

Bär mest i Stork, Easycare, Didymos och Ergo.

Vill flytta: Babybundler trikåsjal
Användarvisningsbild
Sagogrynet
200 - Skitsnackare

Inläggav SkogsKajsa » lör jan 13, 2007 10:36

Sagogrynet skrev:När man går ska man gå som om man hade en väldigt snäv kjol på sig, ihop med knäna och ta små steg.
När man sitter ska man aldrig sitta med benen i kors utan ha båda fötterna stadigt i marken och knäna ihop.

EGENTLIGEN vet jag detdär...men...jag minns aldrig att gå sådär med små steg och knäna ihop.....förutom när jag har riktit ont då...
Och benen råkar alltid hamna i kors...förutom när jag sitter vid datorn då jag alltid har minst ett ben under mej....

:ops: :duh: :nono:
Bild Bild

Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Återgå till Gravid