Jippi! Jag ska få vila!

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Jippi! Jag ska få vila!

Inläggav SkogsKajsa » tis jan 23, 2007 20:53

I mellandagarna var jag till MVC men fick träffa en annan BM än min vanliga. När jag beklagade mig för att jag hade svårt att orka med livet och jobbet pga dålig sömn (för foglossningar och halsbränna bla), så sa hon att jag kunde ta två panodil innan jag la mej på kvällen och att jag kunde ha sidenlakan och sidenpyjamas så jag rörde mig lättare.
Hon viftade bort mitt klag totalt och tyckte jag var gnällig antar jag.

Idag träffade jag "min" BM och så fort hon såg mig så la hon huvudet på sne typ och frågade hur det var med mig, efter att jag förklarat hur det var med dålig sömn så sa hon att "Jag ser det, du är så trött så tårarna inte är långt borta!" varpå jag började :cry: som bara den.
Hon tyckte jag skulle sjukskrivas så hon pratade med läkaren senare på dagen och nu ikväll ringde hon och berättade att jag är 100% sjukskriven från och med imorrn!! :vågen:

Åååh det känns så skönt, äntligen kan jag varva ner och försöka komma ikapp mejsjälv och missad sömn! Kanske kan de tidiga sammandragningarna lugna ner sig också, BM gillade inte att det var så mycket och tidigt.

Jag gillar min BM! :ls:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav tinaw » tis jan 23, 2007 21:15

Åh va bra Kajsa! Vila riktigt ordentligt nu! och vågen för din bm :vågen:
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Suveränt!

Inläggav Kråkan » tis jan 23, 2007 22:57

Men guh, en så förstående barnmorska du verkar ha- som SER på dig att du inte orkar ...Skönt! Vila dig nu ordentligt inför dagen D!
Kråkan med busig tjeja född dec-05.
Tecknar massa ord.
Har EC-lightat från 6 mån ålder, nu verkar det övergå till nattEC, men dagarna är fortfarande lite si och så...
Användarvisningsbild
Kråkan
10 - Skitnyfiken

Inläggav dora » ons jan 24, 2007 22:28

ååå!!! sov gott nu! skönt! :ls:
dora
250 - Pottsork

Inläggav SkogsKajsa » tor jan 25, 2007 10:06

:evil: :hopmad: :hopmad:
Nu bråkar dom med mej om att jag bara har rätt till dagmammeplats 15h/vecka för Lukas för jag är sjukskriven...har pratat med dagmammerna, min BM, förskringskassan och kommun å nu väntar jag på att kommun ska höra av sej...
Världens stressigaste två första dagar på en sjukskrivning för behov av vila....
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav blobban » lör jan 27, 2007 09:52

Alltså, det borde vara lagstadgat att man inte får bråka med gravida kvinnor! :hopmad: Det blir ju inte bättre för att några grinpellar tjatar om sketna dagistimmar eller något annat icke-världsomstörtande! Helt klart störigt!

Hoppas att allt löser sig snart, snart och att du kan få vila PÅ RIKTIGT sedan.
blobban
10 - Skitnyfiken

Återgå till Gravid