Ingen annan?

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Ingen annan?

Inläggav MalinJohanna » lör mar 01, 2008 21:11

Hallå?

Oj då, det här var tydligen ett stillsamt forum. Nå, kanske det ändå finns andra med nykomlingar i magen. Själv väntar jag tvåan till augusti, då är storebror lite på två år. Och jag måste säga att det, åtminstone här var jag bor, ändrat massor på både EC- och tygblöjsfronten under de två åren jag varit mamma. EC hade jag aldrig hört talas om och tygblöjor var jag ganska ensam om i bekantskapskretsen. Nu dyker tygblöjorna upp hos var och varannan nyfödd, hurra, och fler och fler pratar om att barnen får kissa i handfat eller wc. Blir så glad då jag tänker på den utvecklingen! Så nästa barn ska nog få bekanta sig med pottan oc wcn tidigare än ettan, och bli buret mera i sjal. Det är ju så mysigt...

Må gott!

/MalinJohanna
Första 06/06, andra 08/08
MalinJohanna
1 - Smygfis

Inläggav Elin G » sön mar 02, 2008 08:00

Jag ska få min tvåa vilken dag som helst :-) . Beräknad på lördag :loving:
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav Asia » sön mar 02, 2008 23:24

Elin G skrev:Jag ska få min tvåa vilken dag som helst :-) . Beräknad på lördag :loving:

Elin! JAg va i tavsnäs idag å när vi åkte förbi ok så tänkte jag på dej. Undrade om du fått din bäbis ännu. Åh hoppas bäbisen kommer snart! Håller tummarna!
Asia
10 - Skitnyfiken

Inläggav Veronica » lör mar 08, 2008 20:41

Här är vi fortfarande i planeringsstadiet, men min svägerska är gravid nu och hon och hennes sambo är inspirerade av Nora så de tänker också EC:a. Jag ska försöka styra in dem på forumet så småningom. :-D
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Inläggav Kolsyra » mån mar 10, 2008 21:09

Här kommer nummer två i juni. Storasyster är då 1 år och 9 månader. Jag hoppas såklart att komma igång med EC:andet från start, kan inte tänka mig något annat nämligen. Visst ska lillkillen ha blöja för missa kommer vi att göra massor, men att bara se på när han ska till att bajsa i blöjan...? Näää, det går ju inte! :babysits:
Kolsyra
250 - Pottsork

Inläggav Sara P. H. » sön mar 23, 2008 16:39

Om allt gå som det ska kommer 4:an i början av juli... :babysits: Kikar in ibland men har inte så mycket internettid nuförtiden :-)
Sara P. H.
70 - Pissmyra

Inläggav shalita » sön mar 23, 2008 18:44

:hello:
Dags att komma ut ur garderoben...
Jag väntar nästa 14 augusti. Lillan fyller 2 i juli. Kommer garanterat EC:a från start, med tygblöje-backup. Att "se på" när bebis signalerar och därefter kissar/bajsar i blöja känns fullkomligt onaturligt.
Bild
Bild
EC - tygblöjor - bära nära
Användarvisningsbild
shalita
150 - Pissråtta

Inläggav SkogsKajsa » sön mar 23, 2008 21:03

shalita skrev::hello:
Dags att komma ut ur garderoben...
Jag väntar nästa 14 augusti. Lillan fyller 2 i juli. Kommer garanterat EC:a från start, med tygblöje-backup. Att "se på" när bebis signalerar och därefter kissar/bajsar i blöja känns fullkomligt onaturligt.

:rock: :green:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Kolsyra » mån mar 24, 2008 17:42

Jag har trott att det här med EC har blivit liiiite mer bekant i mina trakter nu jämfört med då jag inledde med storasyster, men senaste vecka har jag flera dagar på raken läst inlägg på mera lokala forum där folk är övertygade om att barn inte har kontroll på blåsa och tarm förrän de är över två år. Suuuuuck.

Jag hoppas så att jag ska vara i fin form efter förlossningen och komma igång med EC redan på BB. Måste ju vara skönt för bebisen att bli hållen i optimal position när han klämmer ut barnbecket o.s.v. Skönt för mig blir det ju också om jag slipper byta beckblöjor :-) Ska bli intressant att se hur barnmorskorna reagerar om de råkar "komma på" bebisen och mig in action :green:
Kolsyra
250 - Pottsork

Inläggav shalita » mån mar 24, 2008 19:02

Kolsyra skrev:Jag hoppas så att jag ska vara i fin form efter förlossningen och komma igång med EC redan på BB. Måste ju vara skönt för bebisen att bli hållen i optimal position när han klämmer ut barnbecket o.s.v. Skönt för mig blir det ju också om jag slipper byta beckblöjor :-) Ska bli intressant att se hur barnmorskorna reagerar om de råkar "komma på" bebisen och mig in action :green:

haha! :green: ja ser också fram emot det!
Bild
Bild
EC - tygblöjor - bära nära
Användarvisningsbild
shalita
150 - Pissråtta

Återgå till Gravid