Några tips till höggravida som bestämt sig?

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Några tips till höggravida som bestämt sig?

Inläggav lilaloveda » fre jan 20, 2006 16:10

Hej alla!

Vi är nu inne i slutspurten, :babysits: ska plocka ut bebis nr 2 planerat den 15 februari och har bestämt oss för EC. (Oscar (nr 1) blir fem år nu i februari)

Funderar mest på hur det ska gå till nattetid samt utomhus nu under den kalla årstiden; ska ha tygisar som backup men hur mycket behövs av sådant om man verkligen vill vara "hardcore" :rock: och köra EC till max? Vill inte lägga ut en endaste slant mer än nödvändigt...

Någon som har några tips att dela med sig av till oss?

Tackar!
/Lila
Användarvisningsbild
lilaloveda
10 - Skitnyfiken

Inläggav tinaw » fre jan 20, 2006 18:54

Jag tycker det är skönt att ha tygisar som backup. En praktisk sak är vikblöjor o snappi, en liten klämma som håller blöjan på plats. Då märker man direkt om de kissar, och det blir lättare att lära sig mönstret. babyboden.nu och verdandis.se (?) har snappi tror jag.
Tina m Hannah 07 Noah 05 Thilda 03 Samuel 99 o tre till
BÄRAnÄRA - sy bärsjal själv!
Användarvisningsbild
tinaw
Hakuna Matata

Inläggav miriel » sön jan 29, 2006 16:39

Hej hej! Kul blogg, ser framemot mer. :-D

Vill man komma enkelt undan så underbyxor med handdukar sönderklippta i lagom stora bitar. (De kan användas till mycket annat oxå, trasor kan man inte ha för många! :green: )

Några tygisar är alltid bra att ha. Som du skrev i din blogg, det är ju faktiskt vinter och kallt... Det är inte alltid man kan fixa "kissplats" precis när bebis vill och behöver,om man är ute å rör på sig...

Men av egen erfarenhet så blir det att bebis håller sig längre å längre mellan "säga till" och "måste kissa NU".

Lycka till!
Användarvisningsbild
miriel
150 - Pissråtta

Inläggav lilaloveda » ons feb 01, 2006 10:38

miriel skrev: trasor kan man inte ha för många! :green: ) ... Några tygisar är alltid bra att ha.

Trasor kan man ALDRIG ha för många med små barn i huset! Du har så rätt, så rätt. Jag har haft totalt dille på att inventera bebisgrejerna hemma, och planera inköpen - för att de skulle bli så få som möjligt - extremt nästan; och det slutade med att jag skrotade i stort sett hela inköpslistan :tumsup: , kvar blev bara några Imse Vimse Snap Diaper och lite tvättlappar. Men jag har för avsikt att slakta några gamla badlakan om det behövs extra inlägg! *hurra för gör-det-själv-lösningar*

/Lila
Användarvisningsbild
lilaloveda
10 - Skitnyfiken

Inläggav Line » lör feb 04, 2006 23:10

Är i samma stadium och det jag funderar över är hur man bör göra på natten innan man kommit in i någon slags rytm. Innan man lärt känna varandra. Min lärare i skolan hade sin dotter naken på natten. Hon låg på ett frottélakan bara. Har någon fler gjort så?
Line
1 - Smygfis

Inläggav Kristina » lör feb 04, 2006 23:59

Line skrev:Är i samma stadium och det jag funderar över är hur man bör göra på natten innan man kommit in i någon slags rytm. Innan man lärt känna varandra. Min lärare i skolan hade sin dotter naken på natten. Hon låg på ett frottélakan bara. Har någon fler gjort så?

I början hade F blöja på natten, men vi pottade henne när hon vaknade och hon "klarade" ofta hela natten utan att kissa i blöjan. Sen gick det sämre (hon var väl kring3 månader då), jag vaknade först när hon redan hunnit kissa, så då bestämde jag mig för att prova utan blöja för att se om det gick bättre och det gjorde det, så nu sover hon naken. I början hade vi plastad frotté, men nu är jag less på den så vi har inget skydd och det brukar gå bra ändå.
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Inläggav Line » sön feb 05, 2006 20:32

de låter ju jätte bra! :tumsup:
Line
1 - Smygfis

Återgå till Gravid