Blöjfritt med nr 2/ kläder, back-up blöjor-tips?

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Blöjfritt med nr 2/ kläder, back-up blöjor-tips?

Inläggav gäst » ons apr 05, 2006 18:42

Hej! Har lite frågor om kläder och tyg-back-up blöjor som jag hoppas få svar på. Körde EC med första barnet från 3 månader-kanonbra!
Nu väntar jag 2an i maj och undrar:
Ska jag skippa alla bodies och hela pyjamasar etc som är kvar från stora syskonet? Har för mig att jag minns att jag slutade köpa det kring storlek 62-68... Visst är det väl bättre med bara tröja/byxa?
Vilka knäppbara blöjor är nättast och bäst för EC tycker ni? För fyra år sen fanns inte så många, nu finns en miljon...
De jag fastnat för är: (obs jag ska bara komplettera de rutvävda och dito byxor vi har kvar i massor, fast vi använde dem mest som trasor eller till att ligga på efter 3 mån åldern-så jag ska nog sälja mina ytterbyxor)
Alltså:
Kommentar på:
Motherease one size
tots bots
kiddybips
Jag tänkte köpa såna som passar hela perioden för att ha ute och som back-up. Köper kanske max 15 st. Jag var så hardcore sist och blev en del nerkissad, vilket jag tror fungerar sämre nu med ett barn till som distraherar mig.
Kommentar, feedback?
Bebbeb kommer i maj '
Stort tack!!
gäst

Inläggav SkogsKajsa » ons apr 05, 2006 19:19

Först och främst! Grattis till bebis påväg!! :vågen:
Och va roligt att du vill EC:a! :vågen:

Har inte kört med tygisar här tyvärr så det kan jag inte svara på.
Men ang bodysar och hela pyamasar så har jag ett gäng som ligger helt oanvända som jag dels köpt innan jag kom igång med EC:andet och dels fått i present. Dessa kommer jag att ge bort för dom kommer aldrig att användas till småsyskon eller nått. Så mitt tips är att skippa att skaffa sådana.
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav jazoo » fre apr 07, 2006 07:10

Men tanke på att bebben kommer i maj så tycker jag gott att du kan skippa bodysar, om du nu köper nytt. Jag har däremot tyckt att det har varit skönt så här på vintern, trots att det blir extra meckigt, bara för att det inte ska bli en glipa, det blir så rackarns kallt ananrs!

De blöjor du kikat på kan jag tyvärr inte kommentera, däremot tycker jag att både Swaddlebees och Magic-alls är väldigt smidiga för ECi. Men de är ju storleksindelade, så kanske inte ett alternativ för dig.
Johanna, mamma till Alice född okt 05 och Vincent född okt 08 :loving:
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Återgå till Gravid