Tidiga signaler

För gravida som kommer att eller funderar på att EC:a den nya bebisen.

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Tidiga signaler

Inläggav Tuve » mån jul 31, 2006 09:49

Jag tänkte bara berätta för er gravida om de signaler jag såg hos min son när han var nyfödd. Jag kände ju inte till EC förrän han var 3 månader, så jag svarade tyvärr inte när han signalerade...
Det han gjort, redan sen födseln, är att när han ammar, så blir han efter en stund flaxig. Viftar med armar och ben, släpper bröstet, tar det igen, och är allmänt orolig. Jag frågade personalen på BB, vänner och bekanta, amningshjälpen. De sa att det var vanligt, men jag fick förklaringar att mjölken kanske kom för långsamt eller för snabbt. Jag provade att rapa honom och så.
Nu i efterhand fattar jag - han var toanödig!
Han gör fortfarande så, och en tur på toa (eller två ibland) avhjälper nästan alltid fenomenet.
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav Emma2 » mån jul 31, 2006 09:52

Jätteintressant! Många klagar ju på att bebisen gör så...hade varit intressant med statistik. Jag minns faktiskt inte hur Vigo gjorde, vi kom ej heller i kontakt med EC förrän rätt sent, fast vi eg praktiserade det
Bild
Emma2
Bajspolis

Inläggav SkogsKajsa » mån jul 31, 2006 10:24

Toppen Tuve! Ska komma ihåg det när vårt nya bäbo kommer :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Veronica » mån jul 31, 2006 12:40

Nora vill ofta ta kisspaus när hon ammar. Då gör hon också lite sådär, eller om hon ligger och snuttar och nästan har somnat så kan hon ibland slå upp ögonen på vid gavel, och släppa och grymta eller gnälla lite. Då vet jag att hon är kissnödig
Mamma till sjalbarnen Isak 2004 och EC-tjejen Nora 2006 Bild
Användarvisningsbild
Veronica
350 - Storbajsare

Återgå till Gravid