Jennifer säger också hej

Här får du gärna presentera dig lite så att vi lär känna varandra lite bättre på forumet!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Jennifer säger också hej

Inläggav Jennifer » lör feb 24, 2007 23:48

Hej :hello: !

Jag heter Jennifer och är mamma till Arvid som är 11 månader. Jag har hängt här inne så länge att det känns lite pinsamt att komma med en så sen presentation :ops: , men, men, bättre sent än aldrig!

Innan Arvid föddes planerade vi att bara använda bärsjal och tygblöjor till honom och vägra vagn och engångsblöjor :this: , men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Min mamma såg en billig begagnad vagn som hon övertalade mig att få köpa till oss. Moby Wrapen lyckades jag inte hinna lära mig att knyta så bra innan Arvid kom så det blev famnen och sen en lånad BabyBjörn tills rygg och axlar inte orkade längre. I samma veva vägrade Arvid ligga i vagnen så då var jag tvungen att ta itu med sjalknytningarna. Sen orkade inte heller sambon med selen så efter ett tag blev han också sjalgalen. Tygblöjorna använde vi sporadiskt dom första veckorna, men eftersom vi höll på att flytta och bara hade tvättstuga där vi bodde först så kom vi inte igång med tygblöjorna förrän flera månader senare. När vi packat upp flyttkartongerna och kommit iordning fick vi bredband och då kom jag av en händelse över några sidor om attachment parenting där man nämnde blöjfritt. Grubblade en del på hur detta blöjfria kunde gå till innan jag några veckor senare hamnade på någon sida som nämnde att man kunde introducera ett ksss-ljud när barnet kissade :piss: .

Ja, EC:andet var i början bara en kul grej. När det sen visade sig funka var jag och sambon fast :hellu: ! Stundtals önskar jag att jag aldrig börjat med EC, för det tar ju trots allt en hel del tid, kraft och tålamod. Men, mest av tiden är jag glad och tacksam över att få så mycket extra närhet med sonen och att mitt barn slipper ha kiss och bajs mot huden. Och sen är det ju väldigt skönt att slippa tvätta tygblöjor så ofta också :-) !

Babytecken hörde jag först talas om här på ecsweden. Har tecknat lite sporadiskt i några månader. När sonen helt plötsligt tecknade lampa en dag :siishah: , ja då blev vi peppade att köra på med tecknandet lite mera. Kul att kunna kommunicera åtminstone lite med sitt barn som ännu inte kan prata!

Jag är väldigt glad att ecsweden och teckna finns :ls: , för det är lätt att känna sig ensam i EC;andets och tecknandets värld, speciellt när man som jag bor ute på landet. Vi har bott här i vår lilla by dom senaste 10 månaderna. Dom andra byborna tycker nog att vi är bra konstiga som bär vårat barn jämt och ständigt, pottar honom och ammar honom fast han är "stor". Skulle dom dessutom veta att vi tecknar, använder tygblöjor, sover i samma säng som honom, ger honom vegetarisk mat, inte låter honom skrika sig till sömns etc, ja då skulle dom nog höja ögonbrynen ännu mer. Det är skönt att få känna sig normal här på ecsweden och på sjalbarn! Jag hoppas att det som är normalt här på forumet är normalt också ute i samhället när våra EC/sjal-barn själva blir föräldrar en dag.
Bild

Började EC:a när Arvid var ca 4-månader. Använder tygblöjor på natten och borta, annars inga blöjor. Tecknade och bar i sjal när Arvid var yngre. Samsover.
Jennifer
10 - Skitnyfiken

Inläggav SkogsKajsa » sön feb 25, 2007 09:54

Hej hej Jennifer! :hello:

Jättekul med presentation från dig också :vågen:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav melon » sön feb 25, 2007 18:12

Precis som du säger har du hängt här väldigt länge, men kul att få veta mer om dig och din familj!

Visst känner man sig som en alien ibland, speciellt på öppna förskolan och bvc, men då är det bra att SB och EcS finns!!! :vågen:
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Sagogrynet » sön feb 25, 2007 23:41

:hello:

Kul att läsa om dig/er!

Jag älskar också ec/teckna/sjalbarn! :ls:
Mamma till Elsa (060110)

Bär mest i Stork, Easycare, Didymos och Ergo.

Vill flytta: Babybundler trikåsjal
Användarvisningsbild
Sagogrynet
200 - Skitsnackare

Inläggav Milimani » mån feb 26, 2007 13:46

Vad roligt att läsa om hur ni började med EC, tygisar och sjalande! Trodde att ni bestämt er för allt det där redan innan Arvid föddes, men så var det alltså inte!
Mamma till:
Elin född aug 06
Alexander född feb 08
Användarvisningsbild
Milimani
10 - Skitnyfiken

Inläggav dora » tis feb 27, 2007 16:19

hejsan! :-D
dora
250 - Pottsork

Återgå till Presentationer