Elin presenterar sig

Här får du gärna presentera dig lite så att vi lär känna varandra lite bättre på forumet!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Elin presenterar sig

Inläggav ElinMaria » tis jul 24, 2007 11:19

Elin heter jag och är mamma till Linnéa som är född den 21/6-07. Hon hade lite bråttom ut och skulle egentligen inte varit född ännu, bf var 9/8. Redan tidigt i graviditeten bestämde jag mig för att jag ville bära i sjal och samsova. Läste en del om AP och insåg att det synsättet stämde bra överens med hur jag ser på föräldraskap. Hörde talas om EC för första gången genom en tråd som SkogsKajsa startat på familjeliv. I trådstarten stod typ "Har du tänkt ha blöja på ditt barn?". Jag hade aldrig ens funderat på att det skulle kunna finnas alternativ till att använda blöja. Först tyckte jag att hela grejen lät ganska konstig och inte som något för mig, men jag blev ändå lite nyfiken och började läsa mer bland annat här i forumet. Ju mer jag läste desto mer logiskt verkade det så jag bestämde mig för att prova. Hade tänkt börja direkt från födseln men eftersom Linnéa föddes för tidigt var hon inlagd på neonatalen i drygt en vecka så det gick inte riktigt att börja då. Jag hade ingen ork att fundera på EC från start heller utan hade nog med allt annat. Hade nästan tänkt strunta i EC eftersom jag inte visste om jag skulle orka det också mitt i allt vad det innebär att få en prematur. Men en dag när hon var drygt två veckor började hon gnälla lite när hon satt i sjalen och det lät inte som att hon var hungrig. Jag tog henne till toaletten och höll henne över handfatet och hon bajsade på en gång. Då bestämde jag mig för att ge EC en chans ändå och det har gått över förväntan faktiskt.

När jag inte är mammaledig driver jag ett företag som säljer kläder och smycket på nätet. Nu planerar jag att vara ledig minst 1,5 år och har anställt en tjej som jobbar istället för mig under den tiden. Jag bor med min man och dotter i Vällingby utanför Stockholm.
Användarvisningsbild
ElinMaria
10 - Skitnyfiken

Inläggav dora » tis jul 24, 2007 18:00

hej och välkommen hit! :hello:
dora
250 - Pottsork

Inläggav SkogsKajsa » tis jul 24, 2007 19:16

Hej! Va kul att höra att hon bestämde åt dig att ni skulle EC:a :tumup:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Sagogrynet » lör aug 11, 2007 22:39

:hello: Hej och välkommen! :-D
Mamma till Elsa (060110)

Bär mest i Stork, Easycare, Didymos och Ergo.

Vill flytta: Babybundler trikåsjal
Användarvisningsbild
Sagogrynet
200 - Skitsnackare

Återgå till Presentationer