In på ett bananskal...

Här får du gärna presentera dig lite så att vi lär känna varandra lite bättre på forumet!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

In på ett bananskal...

Inläggav Feeby400 » mån maj 23, 2011 09:35

Hej alla EC-are!

:lol:

Jag ville egentligen bara låna en bok av en kompis men fick en till av Ingrid Bauer med på köpet. Jag hade ingen lust att sköta min baby utan blöja men ville inte heller lämna igen boken utan åt åtminstone ögnat igenom den. Och här är jag nu. Efter att av nyfikenhet prövat lite kisseri och bajseri i handfat med min Carlos född jan 2011 så var jag också tvungen att lämna blöjan över natten. Efter att ha konstaterat att sängen för det mesta är torr (ca. 2 kiss i potta per natt, för det mesta vid amning) så var jag "hooked" . Jag hade alltså turen att börja strax före 4 månader. Ingen aning hur det fortsätter. Jag tror få av oss på forumet är experter, snarare experimenterare. Egentligen som alla föräldrar bara att vi tagit upp "kiss och bajs -temat" något tidigare. Däremot tänker jag inte köra blöjfri jämt och till varja pris. Ibland kan man helt enkelt inte vara så påpasslig som det är nödvändigt att vara. Vi får se hur det går!

Vi bor i Tyskland sedan flera år men det känns skönt att ha hittat ett forum på svenska. Bra jobb SkogsKajsa!

Slutligen skulle jag gärna tillägga angående boken som inspirerat:
Visst, så lite blöja som möjligt men att föda hemma är väldigt farligt. Det skulle inte min plutt klarat. Som tur är gick allt bra och jag har en lite bebis att mata, "potta" och pussa :ls: .

Kramar Eva med liten Carlos och familj
Feeby400
10 - Skitnyfiken

Inläggav Kristina » tis maj 24, 2011 14:19

Välkommen! Våra bebisar är nästan jämngamla. :)
Jag har inte läst några böcker, bara snokat runt på internet och diskuterat med andra och det har ju gått bra. :)
Min V är jämt blöjfri, men inte torr, särskilt inte hemma när jag inte är så uppmärksam, borta och i bilen funkar det däremot nästan jämt.
Mamma till Alma 0302, Freja 0508 & Vera 1012
Freja är EC:ad sen hon föddes och helt blöjfri sen hon var ca 7 månader.
Nu är det lilla Vera som EC:as.
Användarvisningsbild
Kristina
300 - Skitglad

Kul!

Inläggav Feeby400 » ons maj 25, 2011 12:53

Hej Kristina!

Vad roligt. Jätte söt liten tjej. Och tack för välkomnandet :-) .

Kram
Eva
Feeby400
10 - Skitnyfiken

Återgå till Presentationer