Jazoo

Här får du gärna presentera dig lite så att vi lär känna varandra lite bättre på forumet!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Jazoo

Inläggav jazoo » tis mar 07, 2006 18:02

Jag hade någon slags idé om att jag inte skulle presentera mig förrän jag hade en bild och en avatar, men jag får ju aldrig till det... Så här kommer i alla fall en presentation.

Jag heter Johanna och bor med min make och vår underbara dotter Alice i Solna, norr om Stockholm. Alice är först men vi vill gärna att hon ska få syskon så småningom, det är inte bråttom. Vi bär i sjal, testar EC-light och håller på att gå över till tygblöjor.

Alice föddes den 14 oktober hemma på golvet i vårt vardagsrum. Det var inte riktigt planerat, men precis som det skulle vara och helt perfekt. Vi hade en hembarmorska på plats som egentligen skulle följa med oss in till BB Stockholm som doula, men när det var dags ville jag bara inte flytta på mig. Allt var så bra som det någonsin kunde vara, men jag kunde bara inte tänka mig att sätta mig i en bil, klä på mig kläder, behöva träffa andra människor eller flytta på mig över huvud taget. Så precis som jag själv är Alice en liten hemföding. Perfekt.

Jag är civilekonomi med inriktning mot management och förändringsarbete, samt har en examen i medie- och kommunikationsvetenskap. Eftersom jag avslutade min andra utbildning i juni förra året är jag för tillfället formellt arbetslös (fast mammaledig förstås). Jag ser faktiskt fram emot att få ge mig ut och söka jobb när efter avslutad mammaledighet, någon gång i början på nästa år då min man tar över och är pappaledig i 6 mån.

Jag fyller 30 om två veckor, men huj vad svårt det är med önskelistor (min man, min mamma och min svärfar är alla på mig: men vad önskar du dig då?? Jag vill ju bara ha tygblöjor och babylegs åt Alice...

Bara för att ni ska få en bild om vem jag är som person:
* Jag har aldrig tyckt om choklad, förrän jag födde barn, nu är jag som tokig i choklad!
* Tillsammans med mina vänner lagar jag gärna god mat och spelar sel som Settlers eller Fluxx.
* Jag gillar amerikanska teveserier som Desperate Housewifes, Prison break, Vänner etc.
* Jag har spelat flöjt sen jag var 9 och sjunger i en estnisk kör (fast pausar just nu). Nu försöker ja lära mig spela piano.
* Jag har sytt en 1400-talsdräkt helt för hand.
* Det bästa jag vet är at lära känna nya människor - så jag hoppas förstås att ni vill lära känna mg också! :tumup:
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » tis mar 07, 2006 18:08

Hej hej :hello: du är jättevälkommen hit!
Så spännande med oplanerad men lyckad hemförlossning!! :rock:

(Ärligt talat...kan aldrig prison break börja klarna snart, det börjar bli väääl långdraget :roll: B-) )
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav jazoo » tis mar 07, 2006 18:14

SkogsKajsa skrev:Hej hej :hello: du är jättevälkommen hit!
Så spännande med oplanerad men lyckad hemförlossning!! :rock:

Alltså - det var nog egentligen precis så jag ville ha det från början, men Johan var inte lika pigg. Så BB Stockholm kändes som ett bra alt.

Och tack för välkomnandet!
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav jazoo » tis mar 07, 2006 18:16

SkogsKajsa skrev:(Ärligt talat...kan aldrig prison break börja klarna snart, det börjar bli väääl långdraget :roll: B-) )

Vi laddade ned alltihop från nätet och tittade typ på alla avsnitten på en vecka... (Mycket lättare när man har barn som behöver läggas å tittas till å ammas mitt i alltihopa, och då blir det ju inte så långdraget heller när man kan titta på ett avsnitt till om man vill). Så jag vet hur det "slutar"... Ska jag avslöja? :lol: :twisted: ;-)

Du vet väl om att det är en säsong till?
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav diddeldi » tis mar 07, 2006 18:42

hej :hello:

jag är också väldigt sugen på en hemförlossning nästa gång. synd att man bor i göteborg (utan hembarnmorskor) :roll:
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Inläggav SkogsKajsa » tis mar 07, 2006 18:57

jazoo skrev:Vi laddade ned alltihop från nätet och tittade typ på alla avsnitten på en vecka... (Mycket lättare när man har barn som behöver läggas å tittas till å ammas mitt i alltihopa, och då blir det ju inte så långdraget heller när man kan titta på ett avsnitt till om man vill). Så jag vet hur det "slutar"... Ska jag avslöja? :lol: :twisted: ;-)

Så gjorde jag med vänner, säsong 9, och såg allt iförväg. Men nu är vi dåliga på DL av serier så vi ser varje vecka istället. Lukas sover ändå då :-)

jazoo skrev:Du vet väl om att det är en säsong till?
:whut: INNAN DET LÖSER SIG? :hopmad:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav Nanook » tis mar 07, 2006 19:06

:hello:
Mamma till Oliwer 02/08, Noel 03/10 och Elias 05/08 - Alla barn är sjalbarn, Elias ECad sen han var 3 mån.
Användarvisningsbild
Nanook
10 - Skitnyfiken

Inläggav Lottie » tis mar 07, 2006 19:16

hejsan! :hello:
Användarvisningsbild
Lottie
www.mammabarn.se

Inläggav jazoo » tis mar 07, 2006 19:26

diddeldi skrev:hej :hello:

jag är också väldigt sugen på en hemförlossning nästa gång. synd att man bor i göteborg (utan hembarnmorskor) :roll:

Finns det verkligen inte en endaste enda hembm i hela Göteborg?!? :siishah:
Knasigt!
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav Jenny » tis mar 07, 2006 19:28

Hej! :hello:
Bild

Bild
Jenny
350 - Storbajsare

Inläggav jazoo » tis mar 07, 2006 20:05

SkogsKajsa skrev:
jazoo skrev:Du vet väl om att det är en säsong till?
:whut: INNAN DET LÖSER SIG? :hopmad:

Hmm, jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att inte avslöja något i förväg... :-P :floet2:
Användarvisningsbild
jazoo
70 - Pissmyra

Inläggav diddeldi » tis mar 07, 2006 20:24

jazoo skrev:

Knasigt!

nix, väldigt konstigt är det :roll: . det finns bara en i hela västra götaland tror jag!
http://www.edenbaby.se - Bärsjalar, bärselar, tygblöjor mm.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
diddeldi
www.edenbaby.se

Inläggav Elin G » ons mar 08, 2006 11:45

diddeldi skrev:
jazoo skrev:

Knasigt!

nix, väldigt konstigt är det :roll: . det finns bara en i hela västra götaland tror jag!

Men du, maila Emma Snelder på Profylaxgruppen. Hon födde hemma med bm i Kungsbacka. Den bm måste ju ha gbg som sitt upptagningsområde också.
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Re: Jazoo

Inläggav Elin G » ons mar 08, 2006 11:49

jazoo skrev:* Tillsammans med mina vänner lagar jag gärna god mat och spelar spel som Settlers eller Fluxx.

Bra smak du har :-D . Har du testat Bohnanza och Ticket to ride? Annars kommer du nog gilla dem också :rock:
mamma till Nemo 0510 och Emrik 0803
Elin G
70 - Pissmyra

Inläggav melon » ons mar 08, 2006 15:20

Hej hej!
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Nästa