Tuve

Här får du gärna presentera dig lite så att vi lär känna varandra lite bättre på forumet!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

Tuve

Inläggav Tuve » fre jul 14, 2006 18:36

Hej!
Jag heter egentligen Louise. Mitt barn heter Arvid, och Tuve är hans andranamn. Arvid föddes 23 mars 2006, och är mitt första barn. Jag är 36 år äldre än honom. Pontus heter hans far och min sambo.

Jag är ekolog, och jobbar med gröna tak (vill ni veta vad det är kan ni kolla www.greenroof.se).

Bor i Dalby, Skåne, i en ekologisk by. Jag har 5 höns, 3 katter och 2 bikupor med variabelt antal bin i.

Ett av mina intressen är att se till att förbättra den här världen, som att stoppa förtryck av alla slag, bemöta barn bättre än jag själv bemöttes och så. Och där passar EC synnerligen väl in.
Och så gillar jag kryp.
Och att snickra, fläta korgar, och att lära mig allehanda hantverk.
Och så spelar jag concertina (vill ni veta vad det är kan ni kolla www.concertina.se), och sjunger och dansar till svensk folkmusik.
Och så rotar jag i trädgården. Den viktigaste grödan är jordgubbar - kom ihåg det!
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav melon » fre jul 14, 2006 20:17

Hej och välkommen... :hello: (fast du har ju varit här ett tag...)

Du håller på med många spännande saker! Fläta korgar skulle jag också vilja lära mig... Ekologisk by låter ju verkligen kul. Hur funkar det? Och varför är jordgubbar så viktiga? :-D
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Inläggav Sagogrynet » fre jul 14, 2006 20:54

Kul att läsa presentationer!
Jag har inte skrivit någon ännu.. :ops:

Rotar i trädgården... Då kanske vi kan byta kryddor eller något annat skoj? Jag älskar också trädgård! :green:
(Om du inte har mördarsniglar vill säga... ;-) )
Mamma till Elsa (060110)

Bär mest i Stork, Easycare, Didymos och Ergo.

Vill flytta: Babybundler trikåsjal
Användarvisningsbild
Sagogrynet
200 - Skitsnackare

Inläggav Tuve » lör jul 15, 2006 09:49

Svar till melon:
Ekologisk by, ja, jag svarar med en länk igen (lat): http://www.solbyn.org/
Mmmm, hantverk är jättekul. Materialen jag pysslar med varierar, men det har gått från tyg till ull till garn till läder till pinnar och trä till metall för mig. Och så gör jag neddykningar i gamla tekniker jag halft glömt ibland.

Jordgubbar - för det är gott! Och lättodlat. Mitt jordgubbsland som jag försummat sen jag blev gravid (först trött, sen ont i höften), har av misskötseln blivit 3 gånger så stort (och det var stort från början!), och ger massor av bär!

Och Sagogrynet:
Visst kan vi byta växter, men skott från mig. Eller rejält avsköljda. Har lite odjur. Men de verkar mindre talrika i år än i fjol.
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav MrGreen » sön jul 16, 2006 09:16

:hello:

Kul att läsa om vem du är.. Dalby har jag vart till.. Bara någon mil från Lund va?

:hmm: Hur många vill ha gröna tak på sina hus? Förutom fäbodsägarna? :lol:
BildLyssna på mig.. Du är i min kraft.. Du ska EC:a ditt barn..
Användarvisningsbild
MrGreen
tECknare

Inläggav Tuve » sön jul 16, 2006 15:50

Mr Green - jo, och jag har varit i Karlstad med! Där fanns mygg, minns jag.
De gröna taken hamnar mest på skolor och andra kommunala byggnader. Än så länge. Ekologiska städer blir kanske mode bland andra också så småning om.
Användarvisningsbild
Tuve
150 - Pissråtta

Inläggav melon » sön jul 16, 2006 16:38

Tuve skrev:Svar till melon:
Ekologisk by, ja, jag svarar med en länk igen (lat): http://www.solbyn.org/
Mmmm, hantverk är jättekul. Materialen jag pysslar med varierar, men det har gått från tyg till ull till garn till läder till pinnar och trä till metall för mig. Och så gör jag neddykningar i gamla tekniker jag halft glömt ibland.

Jordgubbar - för det är gott! Och lättodlat. Mitt jordgubbsland som jag försummat sen jag blev gravid (först trött, sen ont i höften), har av misskötseln blivit 3 gånger så stort (och det var stort från början!), och ger massor av bär!

Va mysigt det verkar! Praktiskt med gemensamma dagar och dagis i området!

Jag har bara gjort garn-tyg-papper-trä-ull än så länge så jag har endel kvar. Men nåt ska man ju göra när man gått i pension också. :hellu: :-D

Hmm... Då får det nog bli mycket jordgubbar i min nya trädgård. Växter som blir större av misskötsel är mer än gärna välkomna hos oss (om inte det är ogräs då förstås) ;-)
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Återgå till Presentationer