filt av fleecebitar

I pysselhörnan kan du dela med dig av mönster, idéer och bilder på sånt du pysslat ihop!

Moderatorer: melon, SkogsKajsa

filt av fleecebitar

Inläggav linafelicia » sön jan 08, 2006 12:33

Jag har svårt för att slänga småbitar av tyg som jag får över när jag syr något, alllt som är större än ett A4 sparar jag i en speciell låda (som knappt går att stänga längre :lol: ) När Rasmus fortfarande låg i magen :babysits: och jag hade hur mycket tid som helst att pyssla gjorde jag en liten filt av fleecebitar som blev väldigt bra.
Bild
Filten är sydd av kvadratiska lappar som jag lagt kant i kant och sedan sytt ihop med tresteg-sick-sack. Då blev det en helt slät yta utan rät och avig-sida. Det är nog ingen bra metod till kläder men en filt slits ju inte på samma sätt.
Rasmus mamma
Bild
Användarvisningsbild
linafelicia
70 - Pissmyra

Inläggav SkogsKajsa » sön jan 08, 2006 12:42

Åååh va snygg, å vilka fina tyger! :love:
var det inte superplottrigt att få ihop en? Vilket tålamod! :urule:
Bild Bild

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle :-)
Användarvisningsbild
SkogsKajsa
Forumfixare

Inläggav linafelicia » sön jan 08, 2006 13:06

SkogsKajsa skrev:var det inte superplottrigt att få ihop en? Vilket tålamod! :urule:

Nej, inte alls. Min filt består av 6x10 rutor och då har jag förs sytt ihop så att jag har 10 rader som består av 6 rutor och sen sydde jag ihop alla raderna. Jag tror den tog mindre än en timme att sy.
Rasmus mamma
Bild
Användarvisningsbild
linafelicia
70 - Pissmyra

Re: filt av fleecebitar

Inläggav melon » mån jan 09, 2006 20:47

linafelicia skrev:Jag har svårt för att slänga småbitar av tyg som jag får över när jag syr något, alllt som är större än ett A4 sparar jag i en speciell låda (som knappt går att stänga längre :lol: )

Åhh, är det A4 man ska ha som kriterie för att få stanna??? Jag har ofta tittat på resterna och undrat om jag har hjärta att slänga nåt... :sad:

Fiiinfin filt!!! Bra tips på sätt att sy filt på också! Funkar det bäst på fleece tro, eller kan tunnare tyger fungera också???
Kristin med Siri aug -05 och Dante maj -07

Mer teckenspråk åt småfolket!

http://www.nitsirk.se
Användarvisningsbild
melon
tECknare

Re: filt av fleecebitar

Inläggav linafelicia » tis jan 10, 2006 20:09

melon skrev: Funkar det bäst på fleece tro, eller kan tunnare tyger fungera också???

Jag tror bara att det funkar på tyger som inte remsar sig.
Rasmus mamma
Bild
Användarvisningsbild
linafelicia
70 - Pissmyra

Återgå till Pysselhörnan